معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: 180 هکتار از مساحت محله شهید شهرام فر برای کاشت درخت از ارتش تحویل گرفته شد.
کد خبر: ۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 15 February 2015

مجتبی عبداللهی  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه درختان بلوط، نارور، توت نرک، چنار، زبان گنجشک و زیتون از جمله درختانی است که با آب و هوای تهران سازگاری دارد افزود: این شهرداری برای تامین این نوع درختان تاکنون وارداتی از خارج کشور نداشته است.

وی با اشاره به خرید پنج میلیون اصله درخت اشاره کرد و گفت: تعدادی از این درختان از سوی سازمان پارک ها و تعدادی هم از طریق مناطق 22 گانه از داخل کشور خریداری شده است.

معاون شهردار تهران افزود: در خرید این نوع درختان به سازگاری با محیط و آب و هوای تهران و مصرف کم آب توجه شده است.

وی با اشاره به آموزش کاشت نهال به دانش آموزان در سایت جنگل کاری شهید شهرام فر در تلو افزود: 180 هکتار از مساحت محله شهید شهرام فر برای کاشت درخت از ارتش تحویل گرفته شد.

بنا به اظهار عبداللهی 90 اصله درخت تا پایان سال در این منطقه کاشته خواهد شد که تعدادی از این درختان با حضور دانش آموزان مناطق 18 و 5 کاشته شد.

وی با اشاره به کاشت درخت از شرقی ترین تا غربی ترین نقطه تهران افزود: در سطح یکهزارهکتار در کمربند فضای سبز درخت کاشته خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه یکهزار اصله درخت نیز در پارک جنگلی قوچک کاشته خواهد شد افزود: کاشت پنج میلیون درخت در نقاط مختلف تهران از جمله بزرگراه ها، منازل، اتوبان ها و کنار گذرها تا پایان سال به اتمام می رسد.

معاون شهردار تهران گفت: فصل درختکاری از آبان ماه شروع تا 25 اسفند ادامه می یابد.

وی به کاشت درخت در هشت نقطه از دامنه جنوبی البرز اشاره کرد و افزود: تلو، لتیان، ولنجک، حصارک، کن و منطقه جماران از جمله این نقاط است.

عبداللهی با اشاره به کاشت درختان مثمر در منازل مسکونی نیز گفت: امسال با کمک سازمان های مردم نهاد و قرارگاه امام رضا(ع) کار کاشت درخت در تهران را دنبال می کنیم.

معاون شهردار تهران به بازپیرایی درختان خیابان ولیعصر اشاره کرد و گفت: کاشت درختان چنار در خیابان ولیعصر از چهار راه پارک وی تا راه آهن با سن10 تا 15 سال و محیط بن 35 به بالا تا پایان اسفند به اتمام می رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار