مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» با اشاره به افزایش موج اسلام‌خواهی در جهان اظهار کرد: هیات‌های یزد با توجه به جهانی شدن این شهر، وظیفه سنگین‌تری روی دوششان قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 08 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛«سید حسن حسینی» در جمع روسای هیئات مذهبی یزد با بیان این مطلب افزود: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد، رویکرد و برنامه‌ریزی هیأت‌های عزاداری هم باید متناسب با فضای جدید شکل بگیرد، هیات‌های یزد باید جهانی فکر کنند و وظیفه سنگین‌تری روی دوششان قرار گرفته است .

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی در چند سال اخیر از برنامه‌های عزاداری و جشن‌های یزد، گفت: امسال برای اولین بار نزدیک به صد نفر تاکنون از کشورهای مختلف تنها برای بازدید و حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای یزد ثبت‌نام کرده‌اند و قطعاً این تعداد در سال‌های بعد افزایش چشمگیری خواهد داشت .

وی افزود: ترویج فرهنگ عزاداری و جشن‌های یزد علاوه بر بعد فرهنگی اجتماعی، در بعد اقتصادی و جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر خواهد بود .

مسؤل دبیرخانه بین‌المللی «یزد،حسینیه ایران» گفت: در حال پیگیری تشکیل کمیته بین‌الملل هیئات مذهبی با همکاری میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مربوطه هستیم تا بتوان خدمات بهتری به گردشگران داخلی و خارجی در ایام محرم و جشن‌های نیمه شعبان داده شود .

حسینی در پایان با اشاره به افزایش موج اسلام‌خواهی در جهان، اظهار کرد:  هیات‌ها علاوه بر حفظ و اعتلای فرهنگ عاشورا و عزاداری در یزد باید به آن سوی مرزها نیز توجه داشته باشند به گونه‌ای که هر هیات عهده دار ترویج این فرهنگ در یک کشور شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار