سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اجرای تئاتر سیاوش به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی در بافت تاریخی یزد برای نخستین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 07 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدرضا نصیری افزود: این نمایش به زبان انگلیسی و برای بازدید و استفاده گردشگران خارجی تا مهرماه در مجموعه خانه تاریخی حیران در مرکز بافت تاریخی شهر به روی صحنه می رود.
وی ادامه داد: نمایش سیاوش که از سوگ سیاوش تا تعزیه است به عنوان فعالیتی فرهنگی با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و ورود بیشتر گردشگران خارجی به استان در دستور کار قرار گرفت.
وی هدف از اجرای این نمایش به زبان انگلیسی را معرفی فرهنگ اصیل یزد، سایر استان های کشورمان و فرهنگ اصیل ایرانی و حماسی به گردشگران خارجی عنوان و اضافه کرد: در اجرای این نمایش از شیوه های نمایش ایرانی استفاده شده و از بخشی از حرکات ورزش باستانی ایرانی که ریشه کهن دارد و همراه با موسیقی خاص خود است بهره برداری شده است.
نصیری گفت: این برنامه توسط بخش خصوصی و با همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری برگزار می شود.
کمیته میراث جهانی یونسکو 18 تیر ماه در چهل و یکمین نشست خود درکراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد تا این شهر تاریخی به عنوان نخستین شهر تاریخی جهان توسط جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی شود.
با ثبت شهر تاریخی یزد، نخستین پرونده یک شهر تاریخی ایران در فهرست جهانی به ثبت می رسد که بیش از ٧٠٠ هکتار از اراضی شهر قدیمی یزد را در بر می گیرد.
درسالهای گذشته باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات زارچ و حسن آباد مهریز از استا یزد به ثبت جهانی یونسکو رسیده بود.
این استان در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار