شهردار یزد گفت: شهر یزد متعلق به همه جهان و یک میراث جهانی است و شناسنامه، فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران شهری را نمایندگی می کند.
کد خبر: ۴۶۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 28 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا عظیمی زاده در کارگاه های آموزشی ساخت و ساز سبز افزود: سازگاری معماری با اقلیم از ویژگی های متمایز شهر یزد است به طوریکه معماری و سازگاری آن با طبیعت، اقبال جهان را به این میراث گرانبها واداشت.
وی اظهار داشت: هر گونه انقطاع با گذشته، در تمدن امروز یزد باعث شکست می شود و باید پیوستگی یزد گذشته با زمان حال و آینده برقرار باشد.
شهردار یزد مبنای زندگی در یزد را برپایه صلح، مسالمت جویی، همزیستی ادیان و تمدن ها دانست و این همزیستی مسالمت آمیز را از ارزشهای شهر یزد و میراث آن معرفی کرد.
عظیمی زاده گفت: امروزه در مصرف انرژی زیاده روی می کنیم و در ساخت و ساز به انرژی لازم برای نگه داری ساختمان ها توجه نمی شود.
شهردار یزد افزود: در معماری گذشته، یزدی ها به انرژی های بیرونی وابسته نبودند و تنها راه صرفه جویی انرژی و مدیریت بهینه مصرف نیز بازگشت به طبیعت و سازگاری با آن می باشد.
وی اظهار امیدواری کرد کارگاه آموزشی ساخت و ساز سبز مبنای این تفکر قرار گیرد وآغازی باشد برای ارائه راهکارهای مناسب و منطقی برای استفاده بهینه از طبیعت و الگوگیری از روش هایی که گذشتگان با درایت، تدبیر و علم و دانش به آن رسیده بودند.
کارگاه آموزشی 2 روزه ساخت و ساز سبز از چهارم مردادماه در یزد آغاز شده که در این کارگاه در زمینه شاخص ها و معیارهای ساختمان سبز، شکل های جدید و مواد ساختمان ها در رویکرد سبز و باسازی ساختمان با رویکرد سبز بحث و بررسی شد.
شهرداری یزد هم اکنون دارای درجه 11 می باشد و با حدود 99 کیلومتر مربع محدوده خدماتی ونظارتی با همکاری چهار منطقه، یک ناحیه ویژه تاریخی و 10 سازمان فعالیت می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار