کارشناس طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فعالیت 23 واحد پرورش شترمرغ در اين استان، اظهار کرد:‌ امسال شاهد افزایش 35 درصدی تولیدات شترمرغ در استان هستیم.
کد خبر: ۴۶۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 23 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛«سعید حبیبی» پرورش شترمرغ را یکی از بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری خواند و در اين باره اظهار كرد: میزان اشتغال‌زایی هر واحد پرورش شترمرغ شش نفر است كه چهار نفر به صورت مستقیم و دو نفر نيز به طور غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

وي با اشاره به فعاليت 23 واحد فعال پرورش شترمرغ در استان، از افزایش 35 درصدی تولیدات اين بخش در يزد خبر داد و گفت: در سال جاری 167 تن گوشت شترمرغ در استان تولید شده است.

اين كارشناس طيور پرورش شترمرغ را فعاليتي با صرفه اقتصادی بالا دانست و  در اين مورد تصريح كرد: علاوه‌ بر گوشت شترمرغ، پوست و حتي پر اين پرنده نيز در بسیاری از موارد كاربرد دارد به نحوي كه امسال 560 کیلوگرم پر و پنج هزار مترمربع پوست شترمرغ نيز در استان تولید شده است .

وي شترمرغ را پرنده‌اي سازگار با كليه نقاط كشورمان معرفي و عنوان كرد: با توجه به سازگاری این پرنده با شرایط آب‌ و هوایی مختلف، استان یزد نيز در اين حوزه مناسب سرمايه‌گذاري برای پرورش شترمرغ تشخيص داده شده است.

حبيبي در پايان با بيان اين كه برای پرورش هر شترمرغ به 125 مترمربع فضا نیاز است، ارزش هر شترمرغ در حال حاضر را قريب سه میلیون تومان برآورد کرد و همچنين افزود: قیمت هر عدد تخم شترمرغ نیز 120 هزار تومان است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار