رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر یزد:
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر یزد از ساماندهی مسیرهای گردشگری در یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد، امیرحسین رادمنش، در بازدید از بافت تاریخی شهر یزد با بیان اینکه یزد از مهم‌ترین شهرهای تاریخی کشور به شمار می‌رود و هر سال میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار داشت: بافت تاریخی همواره از پربازدیدترین مناطق شهر یزد بوده است.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از بافت تاریخی مورد مرمت و ساماندهی قرار گرفته اما بخش‌های دیگری نیز نیاز به مرمت دارند، عنوان کرد: بافت تاریخی شناسنامه و هویت تاریخی یزد است بنابراین باید از منظر زیبایی برخوردار باشد.

رادمنش همچنین با بیان اینکه برخی پیاده‌روها، زمین‌های متروکه، خانه‌های قدیمی آوار شده و ... در شأن بافت تاریخی نیست، تصریح کرد: این فضاها باید با دقت مورد بررسی قرار گرفته و ساماندهی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطر نشان کرد: مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی یزد مورد شناسایی قرار گرفته و اولویت ساماندهی با این مسیر است اما نباید از سایر مناطق بافت تاریخی نیز غفلت شود.

رادمنش از مسیرهای گوچه منارگلی و امام حسین (ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی یاد کرد و بیان داشت: به منظور تسریع در مرمت مسیرهای کوچه منارگلی و امام حسین (ع)، کف‌سازی معابر به متراژ 500 مترمربع آغاز شده و در تدارک بدنه‌سازی آن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای بدنه‌سازی نیز بودجه‌های مورد نیاز در نظر گرفته شده و مورد تصویب کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر نیز قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر یزد همچنین از کوچه امام حسین (ع)، کوچه ساباط و دیوار تخریب شده در محدوده بافت تاریخی در محله تل نیز بازدید کرد.

در این بازدید رئیس و عضو دیگر شورای شهر یزد، مدیر منطقه تاریخی یزد و نماینده شهردار در شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند.

به گزارش فارس، شهر یزد که دارای بزرگترین بافت تاریخی دنیا است، بالغ بر یک‌هزار هکتار بافت تاریخی دارد که ارزش تاریخی بیش از 700 هکتار از این بافت محرز شده و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار