رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان گفت: عملیات مرمت و تثبیت کاشی‌کاری ایوان اصلی امامزاده علی بن جعفر (ع) شهر سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 31 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا دوست محمدی بااعلام این خبر افزود: مرمت و تثبیت کاشی‌کاری‌های امامزاده علی بن جعفر (ع) شهر سمنان با هدف نجات بخشی تزئینات این بنای تاریخی آغاز شد.

وی گفت: در این فصل مرمتی، ملات کاشی‌کاری‌های هفت رنگ کتیبه زیرین ایوان که دچار فرسودگی شده به همراه کاشیکاری‌ها از محل جدا شده و پس از پاکسازی ملات فرسوده و فاسد از روی کاشیکاری‌های تاریخی، در محل خود با ملاتی از جنس ملات تاریخی نصب می‌شوند.

دوست محمدی افزود: در این مرحله از مرمت، کاشی‌هایی که در گذشته به علت سقوط و یا سرقت از بین رفته است، مجددا با طرح اصلی ساخته و در محل نصب می‌شود.

وی گفت: با توجه به تفاهم صورت گرفته با هیات امنای امامزاده جعفر (ع)، مقرر شده است که در ادامه مرمت بنای این امامزاده، گنبد جدید بنا با کاشیکاری روی آن که دچار آسیب شده جمع آوری و گنبد اصلی بنا با کاشیکاری متناسب با تزئینات تاریخی زمان خود بازپیرایی شود .

بنای اصلی امامزاده علی بن جعفر (ع) متعلق به دوره صفویه است و در دوره‌های قاجاریه و دوره معاصر نیز الحاقاتی به بنا در دور حیاط فعلی اضافه شده است .

منبع: ایسنا
برچسب ها: مرمت ، آثار تاریخی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار