نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: پایه و اساس هر اقدامی برای دست یابی به توسعه بهره گیری صحیح از خرد و عقلانیت جهت غلبه بر مشکل ها و کمبودها است.
کد خبر: ۴۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 02 June 2015
 به گزارش تابناک - جزیره، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شامگاه دوشنبه در همایش عقلانیت، اعتدال و توسعه پایدار در دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: ممکن است کشوری به ظاهر بسیاری از ظرفیت ها برای توسعه را نداشته باشد ولی در صورتی که خرد و عقلانیت در آن جامعه حاکم داشته باشد موفق می شود.
 
وی با انتقاد از نام اعتدال، عقلانیت و توسعه پایدار برای این همایش ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار؛ عقلانیت بر اعتدال ارجح است ، زیرا اعتدال در سایه عقلانیت حاصل می شود.
 
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمانی که عقلانیت باشد هیچ پدر و مادری جمله دوستت دارم را از فرزند خویش دریغ نمی کند.
 
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: کشور برای رسیدن به توسعه از نظر منابع طبیعی و ظرفیت های انسانی فقیر نیست بلکه در برنامه ریزی ها و اجرای آنها مشکل وجود دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی صحیح از میزان مشکل ها کاست ، یادآور شد: اگر برنامه ریزی ها صحیح است چرا قیمت یک جنس کالا در قم هشتاد هزار و در بندرعباس 200 هزار ریال است؟
 
به گفته امام جمعه بندرعباس، وجود دانشجویان فراوان در رشته حقوق که تا قیام حضرت مهدی (ع) برای کشور کافی است و نبود دانشجو در برخی از رشته های دیگر نشانه برهه ای اشتباه ها در نظام آموزشی است.
 
وی خاطر نشان کرد: عقلانیت باید با دین همراه باشد زیرا وجود هر کدام بدون دیگری نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.
 
آیت الله نعیم آبادی اظهار داشت: دین نیز باید با عقل همراه باشد تا از خطر انحراف و ورود خرافه ها در طول زمان محفوظ بماند.
 
امام جمعه بندرعباس گفت: فرهنگ اسلامی باطل را کف می داند و باطل بزرگ تر ابر کف است که در سایه وجود عقلانیت انسان هیچ ترسی از این ابر کف ندارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار