کد خبر: ۴۲۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 16 May 2017
به گزارش تابناک یزد،بیست و یکمین دوره مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب ایران و چهاردهمین جشنواره ایکاهو رده‌ي (S) ، بزرگداشت شادروان «مری‌لیلی قره گوزلو»  و جام «امرسون کی ای» اوائل خردادماه امسال به ميزباني شهرستان اشكذر يزد برگزار مي‌شود.

«مهدي دهقاني» رييس هيات سواركاري شهرستان اشكذر و مسئول برگزاري اين رقابت‌ها  تصريح كرد: اين دوره از مسابقات با شركت اسب‌های خالص ایرانی و اسب‌های خون خارجی (ایکاهو)، از سوم تا پنجم خردادماه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اشكذر برگزار خواهد شد.

وي هدف از برگزاری این مسابقات را نمایش سطح کیفی و تولیدات زیبایی اسب برای عموم خواند و ابراز اميدواري كرد كه از این طریق رونق بازار و خرید و فروش افزایش یابد و صنعت اسب که صنعت سبز نامیده می‌شود، در شهرستان اشکذر بيش از گذشته توسعه یابد .

دهقاني با اشاره به ظرفیت جایگاه صنعت اسب در شهرستان اشکذر با وجود 2700 راس اسب، تصریح کرد: تقریباً ۹۰ باشگاه سوارکاری در شهرستان اشکذر وجود دارد که ۱۰ باشگاه دیگر هم در حال ساخت است.

مسئول برگزاري اين مسابقات در ادامه اعلام كرد: داوران این دوره رقابت‌ها از كشورهاي اروپایی هستند که در بهترین میادین زیبایی دنیا به کار قضاوت مشغول‌ هستند.

دهقاني در پايان با بيان اين كه بالاترین آمار ثبت‌نام در اين مسابقات مربوط به سال ۹۴ با حضور ۲۲۲ رأس اسب بوده است، پیش‌بینی كرد كه امسال با توجه به شرایط جوی بین ۱۳۰ تا 170 راس اسب از استان‌های یزد، اصفهان، تهران، خوزستان، کرمان، فارس و غيره به رقابت بپردازند .


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار