کد خبر: ۴۲۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 15 May 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیر کل اداره استاندارد استان یزد اعلام كرد: در فروردین ماه سال جاری 19 ميليارد و 467 میلیون ریال پسته از مرکز استان یزد به کشورهای مختلف جهان صادر شده است .
«محمد حسین ماجدی اردکانی» در جلسه ماهانه  و تخصصی هم‌اندیشی امور صادرات و واردات و در جمع روسا و کارشناسان اين واحد افزود: این مقدار پسته از طریق صدور شش گواهينامه استاندارد اجباري، به وزن خالص و كل 77 هزار كيلوگرم بوده که به كشورهاي لبنان، قطر، امارات، پاكستان و اتحاديه اروپا صادر شده است .

  وی ادامه داد: واحد صادرات و واردات اداره کل استاندارد علاوه بر مورد گفته شده، مبادرت به تعيين ماهيت 9 مورد كالاهاي صادراتي شامل لوله و اتصالات پلي پروپيلن، دي اكتيل فتالات، قير، پارچه رومبلي و غيره به ارزش كل 86 هزار و 537 دلار كرده که کالا‌های مذکور به كشورهاي عراق، تركيه، افغانستان، پاكستان و آذربايجان صادر شده است .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: در قسمت واردات 28 عدد گواهينامه مربوط به انواع سموم، صفحه پوليش، كليد الكتريكي تابلو برق، استابلايزر، مركب چاپ كاشي، روان كننده سيليكوني، الياف اكريليك، قوري و ظروف شيشه اي، لوازم پلاستيكي منزل، باتري، پمب آب، اكسيد آلومينيوم و كود و غيره صادر شده که 21 مورد از گواهينامه‌ها مشمول استاندارد اجباري (COC)   و هفت مورد از گواهينامه‌ها مربوط به تعيين ماهيت بوده است .

ماجدی اردکانی در پایان نيز خاطرنشان كرد: واحد صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد به درخواست سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تمليكي استان، نسبت به بازديد و بررسي كارشناسي چهار نمونه قاچاق نيز اقدام و گزارش های مربوطه را ارائه كرده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار