مرکز اطلاع رسانی جنگ روز پنجشنبه نقشه آخرین مواضع و سنگرهای باقیمانده در دست تروریست های داعش در شهر موصل را منتشر کرد. مرکز اطلاع رسانی جنگ عراق اعلام کرد که طی عملیات نیروهای عراقی در غرب موصل، تا کنون 55 محله آزاد و دستکم یک هزار و 321 تن از عناصر داعش کشته شدند.
کد خبر: ۴۲۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷ 12 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ عملیات آزادسازی موصل به روزهای پایانی خود نزدیک می شود. دلایل مختلفی در چرایی  فرسایشی و طولانی تر شدن این عملیات وجود دارد.
 
در همین زمینه، سخنگوی عملیات موصل گفت که عملیات برای آزادی غرب شهر موصل ادامه دارد و تاخیر آزادسازی آن به خاطرماهیت نبرد است.
 
سرتیپ «یحیی رسول» افزود که نیروهای مشترک پس از سیطره بر مناطق صنعتی شمال و جنوب به خط تماس با دشمن در منطقه اصلاح زراعی رسیده و ضمن آزادسازی الاهرامات اول و دوم، در تلاش برای آزادسازی سه محله باقیمانده هستند.     

وی خاطر نشان کرد که از سلاح های بسیار هوشمند و لیزری، سلاح متوسط و سبک و همچنین هواپیمای جنگی ضد داعش استفاده می شود.

رسول تصریح کرد که داعش برای افزایش روحیه در هم شکسته تروریست هایش که در موصل با شکست مواجه شده اند، اقدام به عملیات فردی در خارج از موصل نموده که نمونه آن حمله به فرماندهی منطقه چهارم نیروهای پیشمرگه نزدیک کرکوک بود.
 
 نقشه آخرین سنگرهای داعش در موصل
 
 مرکز اطلاع رسانی جنگ روز پنجشنبه نقشه آخرین مواضع و سنگرهای باقیمانده در دست تروریست های داعش در شهر موصل را منتشر کرد.
 
 براساس این نقشه تنها 10 درصد از ساحل شمالی شهر موصل در دست تروریست های داعش باقیمانده و تروریست ها در این منطقه محدود در محاصره شدید نیروهای عراقی قرار دارند.
 
جزئیات کاملی از وضعیت موجود و زمان نهایی پایان عملیات موصل 

به ترتیب از آغاز عملیات آزادسازی موصل در مهرماه سال گذشته تاکنون طی چند مرحله 90 درصد شهر موصل از دست داعش خارج شده و بخش کوچکی از مرکز این شهر همچنان در اشغال تروریست های این گروه قراردارد.

در تابستان سال ۲۰۱۴، موصل هدف حمله شبه‌نظامیان داعش قرار گرفت و نیروهای دولتی که از پیشروی‌ سریع و غیرمنتظره اعضای داعش غافلگیر شده بودند، گریختند و شهر را به داعش واگذار کردند.

داعش که بخش های بزرگی از غرب و شمال عراق را تصرف کرده بود، موصل را به پایگاه اصلی خود در عراق تبدیل کرد.

  موصل چه زمانی کاملا آزاد می‌شود؟
 
عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق ابراز امیدواری کرد که شهر موصل تا قبل از آغاز ماه رمضان به‌طور کامل از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی شود.

وی افزود: دستاوردهایی که ارتش عراق در شمال کشور کسب کرده نشان می‌دهد که داعشی‌ها در مساحت بسیار کوچکی محاصره شده‌اند.

غانمی گفت: نیروهای امنیتی تلاش گسترده و مؤثری علیه داعش انجام می‌دهند و طی روزهای آینده کار این گروه ترورریستی یکسره خواهد شد و من می‌گویم که مناطق باقی مانده در اشغال داعشی‌ها، تا قبل از آغاز ماه رمضان آزاد خواهد شد.

  آزادسازی 55 محله و هلاکت بیش از یک هزار داعشی در بخش غربی موصل
 
ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق اعلام کرد که طی عملیات نیروهای عراقی در غرب موصل، تا کنون 55 محله آزاد و دستکم یک هزار و 321 تن از عناصر داعش کشته شدند.
 
 ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق افزود: نیروهای عراقی موفق شدند دستکم یکصد و 11 هزار و 750 نفر از اهالی بخش غربی موصل را از محاصره داعش نجات داده و به مناطق امن منتقل کنند.
همچنین طی عملیات نیروهای عراقی در غرب موصل 11 پهباد داعش و ده ها خودروی زرهی این گروه منهدم شد.
 
پیشتر «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا از آزادسازی منطقه المعامل در غرب موصل خبر داده بود.
 
بعد از تغییرات صورت گرفته در روند عملیات آزادی سازی بخش غربی موصل که از پنجشنبه هفته گذشته (14 اردیبهشت ماه) با انتقال عملیات به بخش شمالی در ساحل غربی رودخانه دجله درموصل اتفاق افتاد، پیشروی نیروهای امنیتی عراق در بخش غربی موصل شتاب محسوسی پیدا کرده است.
 
برخی کارشناسان معتقدند که در صورت آزادسازی کامل منطقه '17 تموز (ژوئیه)' در بخش شمالی غرب رودخانه دجله در شهر موصل، بخش غربی موصل از نگاه نظامی به طور کامل آزاد شده، تلقی خواهد شد.
 
به گزارش تابناک، عملیات آزادسازی بخش غربی موصل توسط نیروهای عراقی در اول اسفندماه سال گذشته (19 فوریه 2017) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
 
بخش شرقی آن در عملیاتی که به فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق از 26 مهرماه سال جاری آغاز شد، از وجود داعش پاکسازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار