کد خبر: ۴۱۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 27 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»، عصر چهارشنبه همایش بزرگ مردمی حمایت از حجه الاسلام رییسی با سخنرانی دکتر جلیلی در حوزه هنری تهران برگزار شد.
 
سعید جلیلی در ابتدای سخنان خود گفت: سال 92 نه تنها به آرای ملت احترام گذاشتیم بلکه به رییس حمهور منتخب ملت نیز تبریک گفتیم و برای حرکت وی در مسیر انقلاب آرزوی موفقیت کرده و گفتیم تازه کار ما شروع شده چون در تفکر انقلابی توقف کار معنا ندارد.
 
وی با بیان اینکه تا زمانی که انقلاب هست تفکر انقلابی وجود دارد، افزود: بر اساس تفکر انقلابی باید صحنه انتخابات را صحنه ای برای چالش های عقلانی طراحی کرد نه صحنه ای برای اغوا و فریب!
 
جلیلی ادامه داد: تفکر انقلابی میگوید تصمیم جدید مردم نه بر مبنای ترس از تهدیدهای موهوم در آینده بلکه باید بر اساس درس گرفته شده از 4 سال گذشته باشد.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز فرصت بسیار مناسبی است تا با نگاه به 4 سال گذشته، برای 4 سال آینده تصمیم بگیریم لذا صحنه انتخابات هم "طریقیت" دارد و هم "موضوعیت".
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز فرصت خوبی برای حساب وعده ها؛ بیم ها، امیدها و تدبیرهای 4 سال گذشته است که کدام یک به فرجام مطلوب رسیده است؟
 
جلیلی تصریح کرد: اگر امروز درک صحیحی از ۴ سال گذشته نداشته باشیم برای 4 سال آینده هم نمی توانیم انتخاب صحیحی داشته باشیم.
 
وی افزود: مردم در سال ۹۲ به دنبال اين بودند كه چه كسي مي تواند به نيازها و مشكلات شان که عمدتا نیز درباره اقتصاد و اشتعال بود،  پاسخ صحیح بدهد و يكي از پاسخ هاي مطرح شده در آن ایام به این سوال مردم نیز حل كردن مشكلات كشور از طريق گفت و گو با غرب بود.
 
 جلیلی خاطرنشان کرد: اين پاسخ هم از جانب آقاي روحاني و هم ديگراني چون آقاي ولايتي که در ظاهر در جناح دیگر بود داده شد، لذا جمع بندي مردم اين شد كه اين فرصت چهار ساله را در اختيار كساني بگذاريم كه با اين روش مي خواهند كشور را اداره كنند.
 
وی ادامه داد: حال زمان خوبي است تا قضاوت كنيم كه آيا اين پاسخ به نياز مردم، پاسخ معتبر و صحيحي بوده است یا خیر؟
 
جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تفکر انقلابی هیچ وقت مردم را محکوم نمیکند که چرا اینگونه انتخاب کردید بلکه می گوید ضعف های ما باعث شده که نتوانیم حرف درست و منطقی خودمان را به گوش مردم برسانیم و آنها را اقناع کنیم.
 
وی افزود: امروز کارنامه چهارساله این دولت پیش روی ماست و بدون داشتن قصد تخریب، تحقیر یا محکوم کردن  صاحبان این کارنامه، میخواهیم بدانیم مسیر صحیح اداره کشور با سرعت بیشتر و بالنده تر برای چهارسال آینده کدام است؟ چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری یک انتخاب چهارساله حتی شاید مسیر سالهای سال را عوض کند.
 
جلیلی گفت: مجریان کشور امروز باید بگویند بعد از ٤ سال، سرمايه هاي كشور به چه سرنوشتي دچار شده اند؟
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: كساني كه مي گفتند بايد روز به روز بر عزت مردم ايران افزوده شود بايد امروز پاسخگوي اين وعده خود باشند و پاسخ دهند چرا نقدینگی از سال ۹۲ تا کنون از ۴۶۰ هزار میلیارد به ۱۲۰۰هزار میلیارد رسیده است و این تفاوت نقدینگی امروز کجاست؟
 
وی خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی آوردن رفاه برای مردم بودند امروز باید بگویند در حوزه های مختلفی مانند صنعت، کشاورزی، مسکن و ... چه ارمغانی برای مردم آورده اند؟
 
جلیلی افزود: در صحنه انتخابات با تفکر انقلابی نباید اجازه دهیم  این عرصه به عرصه موج سواری یک عده با وعده هایی ناصادق تبدیل شود.
 
جلیلی گفت: حل کردن مشکلات کشور بیشتر از وعده دادن به تلاش و کوشش و مجاهدت و مهمتر این ها "راهبرد صحیح" نیاز دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: اینکه عده ای می گویند مسکن مهر طرح نامناسبی است باید درعوض برای تقاضاهای کشور از جمله مسکن ۸۰۰ هزار زوجی که در سال ازدواج می کنند راهکار جایگزین داشته باشند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسئولان دولت فعلی در موضوع مسکن باید پاسخ دهند در این چهار سال چقدر از ظرفیت این حوزه در ایجاد اشتغال استفاده شده است؟
 
وی افزود: وعده دولت این بود که هم چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید هم چرخ زندگی مردم، حال پاسخ دهند که امروز  چرخ کارخانه هایی مانند صنایع نفت و پتروشیمی که اتفاقا مزیت نسبی ما نیز محسوب می شود میچرخد یا نه؟
 
جلیلی ادامه داد: وضعیت مطلوب اقتصادی حتی به زعم خود دولتی ها نیازمند تحول در نظام بانکی است که  طبق گزارش آبان سال ۹۵ مسئولان فعلی، دولت در سه سال گذشته تنها توانسته ۲۵ درصد این تحول را محقق کنند که با این سرعت تا 12 سال آتی هم نمی توانند این تحول را ممکن کنند!
 
وی خاطرنشان کرد: امروز رییس جمهوری باید سرکار بیاید که ماشین دولت را بشناسد و بداند برای رسیدن به مقصد مطلوب، این ماشین را چگونه هدایت کند؟
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: کسانی که با شعار "آرامش" مردم را از تهدیدهای موهوم می ترسانند باید بدانند آرامش مردم  به اشتغال و مسکن و نظام صحیح بانکی وابسته است.
 
وی ادامه داد: دولت یازدهم از ظرفیت های فعلی کشور غافل است،  بعنوان مثال شهرستان شوش با وجود  ظرفیت جغرافیایی استثنایی که دارد از نگاه دولت مغفول مانده است. امروز فقط در استان خوزستان 550 هزار هکتار زمین کشاورزی معطل مانده که علیرغم دستور رهبر انقلاب برای برداشت یک ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و حل مشکلات، اقدام موثر راهبردی و منجر به موفقیت انجام نشده است.
 
جلیلی ادامه داد: می گویند باید به سمت برجام های دو و سه برویم تا بقیه سرمایه های کشور هم از بین برود! و این همه ظرفیت و توان کشور برای حل مشکلات را نمیبینند.
 
وی گفت: می گویند چرا در حوزه اشتغال وعده های این چنینی می دهید؟ در جوابشان باید گفت ما معتقدیم میتوان با تکیه بر توان داخلی این وعده ها را محقق کرد و اگر شما نمیتوانید بگویید ما نمی توانیم!
 
جلیلی افزود: در حوزه جذب سرمایه گذاری دولت باید پاسخگو باشد که چقدر توانسته است در طول  ۴ سال گذشته سرمایه برای کشور جذب کند؟ اگر میخواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید سیاست، فرهنگ و دولتی با ساختار مقاومتی  هم داشته باشیم.
 
 
الف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار