رئیس موسسه نسیم وحی خلخال:
رئیس موسسه فرهنگی قرآنی نسیم وحی خلخال گفت: برای چندمین سال متوالی موسسه نسیم وحی خلخال رتبه برتر قرآنی کشور را کسب کرده است.
کد خبر: ۴۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 30 May 2015
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدعدنان صادقی به همراه اعضا، کارکنان، اساتید و مربیان این موسسه در دیدار با امام جمعه خلخال اظهار داشت: موسسه فرهنگی قرآنی نسیم وحی خلخال برای چندمین سال متوالی به عنوان موسسه برتر قرآن کشوری شناخته شده و با توجه به فعالیت‌های چشمگیر این موسسه در قرآن و عترت، ضروری است نامگذاری خلخال به "شهر دارالثقلین" در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: خلخال بیشترین آمار شرکت‌کننده در آموزش‌های عمومی قرآن کشور را دارد به طوری که سال گذشته تعداد 2 هزار و 336 نفر و امسال نیز یک هزار و 275 نفر ثبت‌نام کننده داشته و به رتبه برتر کشوری دست یافته و فعالیت‌های قرآن و عترت این موسسه در دو دوره 6 ماهه سال قبل به آموزش 6 هزار و 129 نفر و در حدود 200 کلاس آموزش قرآن در این شهر بوده است.

رئیس موسسه فرهنگی قرآنی نسیم وحی خلخال افزود: مسابقات قرآن و عترت که اردیبهشت ماه امسال که به صورت سراسری برگزار شد، شرکت کنندگان خلخال با حضور حداکثری 95.5 درصد ثبت‌نام کنندگان حاضر در امتحان بوده و نیمی از این شرکت‌کنندگان در رشته حفظ قرآن حضور داشتند که 60 درصد آن افراد زیر 12 سال بوده‌اند.

صادقی با بیان اینکه طرح حافظان اوقاف در این موسسه با موفقیت اجرا شده است، گفت: این طرح که حفظ جزء 30 قرآن بوده با شرکت 900 نفر در این شهرستان اجرا شد در حالی که سهمیه خلخال در این طرح 700 نفر عنوان شده که بیش از حد نصاب این طرح به پایان رسیده است.

وی با مهم برشمردن آموزش تخصصی تربیت معلم قرآن بیان کرد: موسسه قرآنی نسیم وحی خلخال تا به حال 17 دوره آموزش تخصصی تربیت معلم قرآنی را در خلخال برگزار کرده که در این دوره نیز 488 نفر شرکت‌کننده داشته‌ایم و به تازگی دوره تربیت نهج‌البلاغه و پیش دبستانی نیز در ترم جدید آغاز می‌شود.

صادقی با اشاره به اجرای طرح 1448 و حضور فعال و چشمگیر شرکت کنندگان در این طرح افزود: در پایان اجرای این طرح به 15 نفر از شرکت‌کنندگان جوایز اعزام به عتبات عالیات اهدا شد و در برنامه این موسسه قرآنی تفسیر سوره احزاب و موضوع زن از منظر قرآن نیز برگزار می‌شود.

رئیس موسسه فرهنگی قرآنی موسسه نسیم وحی خلخال از سواد آموزی 123 نفر با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این موسسه با همکاری بهزیستی به مهارت‌های زندگی پرداخته و دوره‌های سبک زندگی اسلامی در حال برگزاری است.

وی با تشریح اهمیت جلسات خانگی قرآن اظهار کرد: تعداد جلسات خانگی که توسط این موسسه دایر شده 12 منازل جلسات قرآنی در خلخال به صورت فعال است که با همت اعضای این جلسات قرآنی توانسته تا به حال 6 نفر را تحت پوشش و سرپرستی خود قرار دهند.

 صادقی تصریح کرد: از بین 2 هزار و 600 موسسه قرآنی فعال در کشور آمار موسسه فرهنگی قرآنی نسیم وحی خلخال بیشترین فعالیت قرآنی را در سطح کشور دارد و تا به حال  60 نفر از اعضای این موسسه تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی شده‌اند و از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار