زهرا محمدی در گفتگو با تابناک:
دکترای روانشناسی بالینی با اشاره به ارزش وجودی انسان و جایگاه ممتازش در نظام آفرینش، گفت: اعتماد به نفس و دانستن ارزش خود به او کمک می کند که زندگی خود را به بیهودگی و... تباه نکند.
کد خبر: ۴۰۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 30 March 2017
 زهرا محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: سلامت روانی هنگامی وجود دارد که انسان رفتارصحیح و متناسبی با جامعه ی خود داشته باشد که این رفتار برخاسته از اندیشه ی منطقی، واقع گرا، درک صحیح و واکنش مناسب است.

وی گفت: انسان همواره با فشارهای روانی و محرک های ناخوشایند روبرواست، هرگاه فشارها تهدید کننده باشد و تعادل انسان را بهم بزند انسان از  خودش عکس العمل نشان می دهد که اگر متناسب با فشار باشد طبیعی و در غیر این صورت غیر طبیعی و بیمار گونه است.

دکترای روانشناسی بالینی با بیان اینکه فرد سالم رضایت و نگرانی منطقی دارد، افزود: این فرد به تناسب توانایی های خود، از خویش توقع دارد و در زمان حال زندگی کرده، خشم، ترس و اضطراب خود را کنترل و تسلط داشته  و در مقابل آن انعطاف پذیر است.

او به ویژگی انسان ناسالم هم اشاره کرد و گفت: فرد ناسالم، قادر نیست احساسات و خشم  خود رادر مقابل فشارهای روانی کنترل کند و با داشتن اندیشه غیر منطقی اخل افراط و تفریط بوده که نسبت به خود و دیگران ممکن است احساس تنفر داشته باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: اضطراب اندک، در مقابل فشارهای روانی غیر طبیعی نیست، اما اگر میزان اضطراب به اندازه ای باشد که باعث از پا افتادگی انسان شود، نشان بیماری روانی است که به فرار از واقعیت، افسردگی و... در او نمایان می شود.

 این دکترای روانشناسی اظهارداشت:  به  نظر می رسد که بیماری های روانی چند علتی هستند، یعنی وجود یک زمینه ارثی، درکنار استرس های روانی اجتماعی مانند جدایی، محرومیت، فقر، طلاق و...در پیدایش آن نقش دارند.

او ریشه بیماری های روانی را بیماری جسمی دانست و تصریح کرد:  با توجه به اینکه بسیاری از معیارهای ارزشی که باعث آرامش خاطر و وابستگی انسان به خانواده، سرزمین و گروه اجتماعی مربوط می شود، تغییر کرده که بیماری روان تنی سهم بیشتری در مجموعه بیماری ها پیداکرده اند.

محمدی گفت: بیماری های روانی درمان پذیرند، که با تنظیم برنامه زندگی، بهره گیری از آموزش های بهداشت روانی،مشاوره و مراقبت های روانی، از شروع وپیدایش بیماری های روانی پیشگیری کرد.
 
وی با اشاره به کنترل و پیشگیری از تشدید عوارض روانی در مراحل پیشرفته ی بیماری، متذکرشد: با کوشش در بازتوانی و بازگرداندن بیماران  به زندگی طبیعی این راه طی شده را در جهت عکس یعنی حرکت به سوی سلامت باز کرد.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار