رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: وجود طبیعت بکر در مناطق مرزی استان، ظرفیت خوبی در حوزه مطالعه و پژوهش گیاهان دارویی است.
کد خبر: ۴۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 27 May 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ‌اردبیل، جمعی از اعضای جهاددانشگاهی استان اردبیل از منطقه نوار مرزی شهرستان نمین با جمهوری آذربایجان بازدید کردند.

‌رامز نصیری صالح رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل هدف از این بازدید را آشنایی با گیاهان دارویی مناطق مرزی برای شناسایی و بررسی اثرات دارویی آنها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر جهاددانشگاهی، یک مزرعه گیاهان دارویی در پارس‌آباد راه‌اندازی کرده است که در این مزرعه گیاهان دارویی کشت و بررسی می‌شود و اقداماتی در جهت فرآوری و استخراج مواد موثره این گیاهان صورت می‌گیرد.

وی از اعلام آمادگی پژوهشگران جهاددانشگاهی برای تحقیق و بررسی خاصیت گیاهان دارویی نوار مرزی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود طبیعت بکر در مناطق مرزی استان، ظرفیت خوبی در حوزه مطالعه و پژوهش گیاهان دارویی است.

وی تاکید کرد: به منظور افزایش ارزش افزوده و صادرات گیاهان دارویی با بسته‌بندی‌های مناسب، ایجاد مراکز تحقیقاتی فراوری و عصاره‌گیری این گیاهان ضروری به نظر می‌رسد.

در این بازدید سرگرد حسین محجوب فرمانده مرزبانی شهرستان نمین با اشاره به اینکه طول نوار مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان 370 کیلومتر است، افزود: مرزبانان مستقر در پاسگاه‌ها و دکل‌های مرزی به طور شبانه‌روزی نوار مرزی را با استفاده از دستگاه‌های اپتیکی رصد می‌کنند تا امنیت منطقه حفظ شود.

وی با بیان اینکه مرزبانان هر روز پیاده یا با گشت‌های موتوری و خودرویی در کمین‌ها حضور می‌یابند، تصریح کرد: حفاظت، پاسداری و مراقبت از مرزها از حساسیت و دشواری بسیاری برخوردار است که سرمای طاقت‌فرسای زمستان، دشواری کار مرزبانان را دوچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرزبانان ما علی‌رغم محدودیت‌های مرزی در ارتفاع 2800کیلومتری پاسگاه عنبران نمین و شرایط سخت منطقه مرزی، هیچ زمانی از انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کنند که امیدوارم از اجر معنوی و الهی بهره‌مند شوند.

محجوب به تنوع پوشش گیاهی در منطقه مرزی نمین اشاره کرد و گفت: بیش از 60 گونه از گیاهان دارویی در این منطقه شناسایی شده است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در این منطقه، خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش و تحقیقات فرماندهی مرزبانی استان، با جمع‌آوری گیاهان دارویی خودرو در منطقه مرزی امکان بررسی و پژوهش این گیاهان را فراهم می‌کند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار