مشاور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: با همکاری بیت شهید صدوقی خانه 'صدر العلماء' که یکی از خانه های تاریخی استان به شمار می رود به بزرگترین موزه منطقه جنوب کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۳۹۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 16 March 2017
به گزارش تابناک یزد،سید مصطفی فاطمی در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه سازه های دستی با نعل اسب در ایران با بیان اینکه این استان از لحاظ تعداد موزه بعد از اصفهان قرار داد گفت: موزه ها گنجینه های ارزشمند و تاریخ تمدن هر کشوری هستند.
وی افزود: متاسفانه تعداد بازدیدکنندگان از موزه های استان بسیار کم است به همین دلیل در نظر داریم موزه ها استان را در یک مکان مشخص تجمیع کنیم.
فاطمی به موزه قصر آیینه یزد اشاره کرد و گفت: این مکان تنها موزه تخصصی استان است که آثار بسیار نفیس و تاریخی در ان نگهداری می شود.
مشاور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به اینکه صنعت اسب در حوزه گردشگری مغفول مانده است خاطر نشان کرد: نمایشگاه یاد شده این امکان را فراهم نموده که در کنار خلاقیت از نعل اسب به معرفی و آثار این صنعت و رونق صنعت گردشگری پرداخته شود.
نخستین نمایشگاه سازه های دستی با نعل اسب در ایران با حضور مسوولان صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از علاقمندان در محل موزه آیینه و روشنایی یزد گشایش یافت.
در این نمایشگاه 150 شاهکار بی نظیر برگرفته از نعل اسب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است که تا 12 فروردین ماه سال آینده دایر است.
در استان یزد افزون بر 30 موزه وجود دارد که موزه آیینه و روشنایی یزد، خانه لاریها، مدرسه ضیائیه، موزه های مردم شناسی تفت، مهریز و ابرکوه، همچنین موزه های زیلو و سفال میبد، باغ پهلوانپور مهریز و موزه مفاخر اردکان از جمله این اماکن به شمار می آید.
نعل اسب، محصولی ساخته شده از فلز است و مردم یونان باستان بر این باور بوده اند که نعل اسب، اقبال نیک می آورد و از آن بعنوان نماد خوش اقبالی یاد می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار