کد خبر: ۳۹۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 15 March 2017
به گزارش تابناک یزد،رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به ضرورت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه بیش از پیش استان و کشور،‌ از اجرایی شدن 85 درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد خبر داد.

دکتر«حمیدرضا نصیری‌زاده»  در مورد عملکرد استان یزد در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،‌ اظهار کرد: تمام اقدامات انجام شده در استان یزد براساس برنامه‌های تدوین شده و در چهار چوب تعیین شده توسط ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان در بحث تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکنون 17 جلسه ستاد در سال جاری با حضور پر رنگ بخش غیردولتی در استان یزد برگزار شده است.

نصیری‌زاده با بیان این که بالغ بر 80 تا 85 درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد به‌ طور کامل اجرایی شده و مابقی در دست اجر است، افزود: اقتصاد مقاومتی الگویی توسعه‌ای که به یک سال مشخص منحصر نشده است و باید به سال‌های آینده تأمیم داده شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کارگروه‌های فعال 9 گانه زیرنظرستاد اقتصاد مقاومتی استان در یزد تشکیل شده که تاکنون 32 جلسه تخصصی بامصوبات و دستورالعمل‌های متعدد تشکیل داده‌اند.

این مقام مسئول راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان یزد را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و بیان کرد: تاکنون حداقل پنج جلسه ستاد اصلی غیر از جلسات فرعی درشهرستان‌ها تشکیل شده است.

نصیری‌زاده در ادامه با اشاره به تصویب 97 طرح برای استان یزد از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور گفت: تمام طرح‌‎های مشخص شده برای استان یزد به طور ویژه پیگیری و اجرا شد که هرکدام از آنها دارای شناسنامه تفصیلی با قید زمان شروع، خاتمه، مکان اجرا و محل تامین اعتبار است.

وی راه‌اندازی زیرسامانه سانترای تولیدی جهت بررسی و کاهش وضعیت عملکرد واحدهای تولیدی دراستان را از دیگر اقدامات پایه استان یزد در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی واگذاری 380 طرح عمرانی به بخش غیردولتی در دستور کار استان یزد قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با بیان این که تاکنون 83 طرح عمرانی درقالب‌های مختلف به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود:‌استان یزددر زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در رده استان‌های موفق و پیشروی کشور است.

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: تاکنون 378 مورد تسهیلات با اعتباری بالغ بر 318 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی درفرآیند رونق پرداخت شده است.

وی در ادامه با بیان این که 497 مورد تسهیلات به مبلغ 425 میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، گفت: خوشبختانه استان یزد در این زمینه رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به این که تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی از رکود نسبی خود نسبت به قبل خارج شدند، اظهار کرد: حمایت از صنایع استان یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی در راستای توسعه بیش از پیش است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار