آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به این که اخذ دیرکرد وام ها حرام است و نباید در کشور اجرا شود، گفت: وقتی چنین کاری(اخذ دیرکرد وام ها) شرعا حرام است و باعث ایجاد مشکل برای مردم شده، چرا نباید برطرف شود؟
کد خبر: ۳۸۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 06 March 2017
به گزارش تابناک : از مرکز خبر حوزه، وی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور خاطرنشان کرد: هر روز شاهد دریافت نامه های مردمی هستیم که در این زمینه(اخذ دیرکرد وام ها) شکایت دارند و با ما دردل می کنند.
وی ادامه داد: این موضوع یکی از منکرات در جامعه است که باید اصلاح شود و بنده مُصر هستم به قدری این بحث را بیان کنم تا اصلاحی در آن رخ دهد.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که مردم باید در برابر اینگونه موارد حساسیت داشته باشند، گفت: زمانی که فقه و اهل بیت(ع) بیان می‌کنند چیزی حرام است، به چه مناسبت دریافت می‌کنید؟ باید زیرساخت‌های احکام خدا فراهم شود و هیچگاه با کار حرام نمی توان اصلاحی را ایجاد کرد.
وی همچنین به اهمیت رعایت اصل عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی که دین مبین اسلام تا این اندازه به عفاف و حجاب اهمیت می دهد همه باید تلاش کنیم که نسبت به بهبود این مساله در کشور حساس باشیم.
آیت الله نوری همدانی بیان کرد: شناخت دین باید از طریق سنت و متون دینی انجام شود؛ یکی از این روش ها رجوع به اخبار و احادیث و فرهنگ اهل بیت(ع) است که وقتی به این روایات رجوع می کنیم متوجه می شویم که قم دارای چه عظمتی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام صادق(ع) فرمودند در آخرالزمان بساط علم برچیده می‌شود و علوم از قم به کل دنیا می‌رسد یک نفر باقی نمی‌ماند که صدای اسلام ناب را نشنیده باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی که در آن قم، به عنوان حرم اهل بیت(ع) ذکر شده است، گفت: وقتی به جایگاه این شهر پی بردیم به طور حتم باید نسبت به مسئولیت سنگینی که همه ما در قبال آن داریم متوجه باشیم؛ در همین زمینه باید با امر به معروف و نهی از منکر فضای نمونه ای در کشور ایجاد کنیم.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: حفظ عزت و اقتدار از مهمترین وظایف مسلمانان است و با توجه به این که انقلاب اسلامی عزتی مضاعف به مسلمانان داد باید از این عزت که همانا حفظ ارزش هایی چون استقلال، آزادی، خودباوری، شهادت و شهامت است، پاسداری کنیم.
وی ادامه داد: شاه از ما می خواست که دینی بدون استکبار ستیزی، صهیونیستم ستیزی و حداقلی داشته باشیم و کاری به او و ظلم آنها و استکبار جهانی نداشته باشیم ولی امام خمینی(ره) اسلام اصیل را به مردم معرفی کرد و همین مساله باعث شد که جایگاه مستکبران متزلزل شود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند قدر این مردم را بدانید برای آنها اشتغال ایجاد کنید و زمینه ارزانی فراهم شود بنابراین خدمت به مردم مهم است و به این مردم باید خدمت کرد؛ امام راحل یک تحول جهانی را ایجاد کرد و مردم نیز با ایشان همراه شدند و توانستند نقاب غرب را کنار بزنند.
آیت الله نوری همدانی بیان داشت: ولایت فقیه عنصر دیگر و مهم انقلاب اسلامی است، زیرا اگر ولایت فقیه نبود انقلاب پیشرفت نمی‌کرد، اگر بحرین، عراق و یمن ولایت فقیه داشتند کار تمام شده بود.



منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار