فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ناجا در آیین سنتی چهارشنبه آخر سال در کنار مردم خواهد بود، گفت: هنجارشکنان و کسانی که با ترقه و نارنجک دست‌ساز، آرامش مردم را سلب کنند تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند شد.
کد خبر: ۳۸۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 28 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: سردار احمدعلی گودرزی بعدازظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به آیین چهارشنبه‌سوری و لزوم برخورد منطقی و مناسب مردم با این آیین اظهار داشت: آیین چهارشنبه آخر سال یک آیین سنتی است که مردم در یک محیط امن در کنار یکدیگر به شادی می‌پردازند که پلیس نیز مخالف شادی مردم نیست و در کنار مردم خواهد بود، اما هنجارشکنان و کسانی که با ترقه و نارنجک‌های دست‌ساز خطرناک بخواهند آرامش و شادی مردم را به هم بزنند، با واکنش جدی پلیس مواجه خواهند شد.

وی افزود: کسانی که به بهانه شادی کردن دست به کارهای خطرناکی مانند منفجر کردن ترقه و نارنجک‌های دست‌ساز کرده و جان شهروندان را با خطر مواجه می‌کنند، با واکنش قاطع پلیس روبه‌رو می‌شوند و هنجارشکنان تا پانزدهم فروردین‌ماه سال 1396 در بازداشت پلیس خواهند بود.

این مقام مسؤول با اشاره به کشف یک‌میلیون انواع مواد محترقه و دستگیری 22 نفر در این رابطه در روزهای اخیر، ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که پول خود را که به‌سختی به دست می‌آید، برای خرید مواد محترقه هزینه نکنند و با راهنمایی فرزندان خود و آگاه ساختن آنان، از بروز حوادث خطرناک ناشی از انفجار ترقه و... در چهارشنبه آخر سال جلوگیری کنند، چراکه جوانان فهیم ما نباید ترساندن مردم را دست‌مایه شادی خود قرار دهند.

گودرزی با عنوان این مطلب که سایت‌هایی که اقدام به خریدوفروش مواد محترقه می‌کنند زیر نظر پلیس فتا قرار دارند، اظهار داشت: پلیس فتا به‌دقت سایت‌هایی را که فروش مواد محترقه را دنبال می‌کنند، زیر نظر دارد و در صورت یافتن چنین سایتی با ردگیری مدیر آن به‌سرعت اقدام به دستگیری فرد یا افراد موردنظر خواهد کرد.

وی در ادامه به کشفیات 11 ماهه اخیر ناجا در استان فارس در زمینه‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: در این مدت 4 هزار و 81 دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل انواع قاچاق کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده ناجا در استان فارس با اشاره به اینکه 5904 متهم نیز در 11 ماهه امسال دستگیر شده که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل،26 درصد افزایش دارد، خاطرنشان کرد: درمجموع کشفیات قاچاق در مدت ذکرشده نسبت به سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسؤول همچنین از دستگیری 3 باند اصلی سارقان منزل و خودرو خبر داد و گفت: باند نخست به سرکردگی فردی به نام بهمن در مناطق جنوبی شیراز مانند محله‌های بنی‌هاشمی، مهدی‌آباد، حجت‌آباد و... اقدام به سرقت منازل خالی از سکنه می‌کردند که آنان به 40 فقره سرقت اعتراف کرده و در این رابطه 30 نفر از شاکیان نیز شناسایی شده‌اند.

گودرزی اضافه کرد: باند دیگر به سرکردگی فردی به نام اسماعیل معروف به فرشید در مناطق غربی شیراز مانند همت جنوبی، میدان صنایع، فرهنگ شهر و... اقدام به سرقت از منازل می‌کردند که در این رابطه به 42 فقره سرقت اعتراف کرده و 28 شاکی نیز شناسایی شدند.

وی در توصیه به مالباختگان نیز اظهار داشت: افرادی که اموالشان به سرقت رفته می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی استان فارس به شناسایی موارد کشف‌شده بپردازند.

فرمانده ناجا در استان فارس همچنین به باند سارق دیگری به سرکردگی فردی به نام حسن با 12 فقره سابقه کیفری اشاره کرد و اظهار داشت: این فرد خودروهای شاسی‌بلند را با استفاده از شاه‌کلید پس از سرقت به مناطق شرقی کشور برده و برای حمل مواد قاچاق از آن استفاده می‌کرده است که 23 خودرو در این رابطه کشف‌شده که 14 مورد آن به استان اصفهان و 9 مورد به استان فارس تعلق دارد.

این مقام مسؤول در توصیه به صاحبان خودرو از آن‌ها خواست برای جلوگیری از سرقت، دستگاه ردیاب یا (gps) را بر خودروهای خود نصب کنند، چراکه با نصب این دستگاه، پلیس به‌راحتی می‌تواند خودروی سرقت شده را ردیابی کند.

گودرزی در ادامه به قاتلی اشاره کرد که پس از 22 سال متواری بودن در شهرری دستگیر شده است و افزود: این قاتل 22 سال پیش در داراب مرتکب قتل شده و انگیزه خود را از قتل، مسائل اخلاقی عنوان کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه 79 درصد کل جرم استان در شیراز روی می‌دهد و زمین‌خواری در استان فارس شدت بیشتری گرفته است، اظهار داشت: یک مورد زمین‌خواری 4 هکتاری در استان فارس، بهمن‌ماه امسال کشف که متهم دستگیر و 40 هزار مترمربع رفع تصرف شد که در رابطه با زمین‌خواری ما از برخی دستگاه‌های استان که باید به پلیس اعلام‌جرم کنند، اما کاری صورت نمی‌دهند گله‌مند هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار