دادستان استان کرمانشاه گفت: درجه ی خشونت در جامعه به شکل خانگی و خشونت اجتماعی افزایش یافته که از جمله خشونت خانوادگی شامل همسر آزاری، کودک آزاری و .... است و خشونت اجتماعی درجه پایین‌ آن خشونت کلامی است که شیوع آن با تندی برخورد عدم ادبیات کلامی ملایم در جامعه نمایان است.
کد خبر: ۳۸۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 28 February 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امروز محمد صادقی در نشست خبری سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب اظهار کرد:  خشونت برخورد افراد در سطح اجتماع بالاست که حالت شدید آن تیراندازی، زدو خورد و... بوده که خفیف ترین آن کلامی است به گونه ای که حتی در این برخورد در اپراتورهای تلفنی هم یافت می شود که  نگاه نامهربانانه درجه پایین تر خشونت در نگاه است که روزانه به خوبی در سطح شهر دیده می شود.
مهارت های ارتباطی بین ما کم است*

 دادستان استان کرمانشاه با بیان اینکه مهارت های ارتباطی و موثر بین ما کم است، ادامه داد:  ضعف ما داشتن ضعف در مدیریت ارتباط اساسی است که اگر مهار کنیم خیلی از پرونده ها را در دادسرا نخواهیم داشت که عمده ی آن تهدید، ضرب و جرح ، صدمه و تحقیر است واین عدم توانایی کنترل خشم و کنترل هیجان است. 

آموزش مهارت های رفتاری سیتماتیک در نظام آموزشی ما تعریف نشده*
 صادقی  تصریح کرد: خانواده ها باید به فرزندانشان   برخورد در قبال رفتارهای خشونت بار را تکلیف نکرده اند و باید برخورد  مناسب را در شرایط بحران  به آنان انتقال بدهند و آموزش مهارت های رفتاری به صورت سیستماتیک در نظام آموزشی ما تعریف نشده است.
ضرورت آموزش مهارت های رفتاری در کنار علوم دیگر*
وی با بیان اینکه ما برای رسیدن به تکامل در کنار یادگیری علوم دیگر آموزش مهارت های رفتاری را باید بیاموزیم، خاطرنشان کرد: با افزایش خشونت درسطح جامعه به شکل خانوادگی و اجتماعی  در میزان درگیری ها نگران کننده است. 
 کتمان شهادت جزو گناهان کبیره است*
دادستان استان کرمانشاه تاکید کرد:   ما به افرادی که قدرت نمایی با سلاح گرم و سرد کنند  اقدام آنان جرم به شدت با این افراد برخورد می کنیم و مردم  مشاهدات خود را در این زمینه در اختیار مراجع قضایی قرار بدهند چرا که برخی از این جرایم بدون شهادت مردم دلایلی برای اثبات آن نداریم و کتمان شهادت جزو گناهان کبیره است.

 عدم شهادت عیله قانون شکنان سبب توسعه اقدام مجرمانه آنان می شود* 
وی  گفت: اگر قانون شکنان متوجه شوند کسی علیه رفتار غیر قانونی آنان شهادت نخواهد داد  متجری شده و اقدام مجرمانه  خود را توسعه داده  و شهروند قانون مدار شهروندی است که نسبت به محیط زیست اجتماعی خود احساس تکلیف کندچرا که بی تفاوتی با آموزهای دینی، شرعی و اخلاقی ما سازگار نیست.
قداره کش ها بی درنگ غلاف کنند*
صادقی خاطرنشان کرد:  کسانی که از سلاح های سرد وگرم با هدف ارعاب عمومی استفاده کنند شدیدترین مجازات در انتظار  آنان است  اخیرا دومورد قداره کشی در بازار کفش بوده که تحت پیگیری هستند و دو نفر از آنان بارداشت شده اند  و قداره کش ها بی درنگ غلاف کنند.
 استفاده از چاقو و چخماق در محل کسب و ماشین ممنوع است*
 او تشریح کرد: استفاده از چاقو، قمه، زنجیره و آلاعی که  مخصوص نزاع است نگه داری آن ها در محل کسب و کا ، ماشین ممنوع بوده  و خانواده ها اجازه ندهند فرزندانشان در ماشین گرزو چخماق نگه داری کنند چرا که  فرزندشان هنگام عصبانیت  نمی تواند خود را کنترل و خشم خود را هر گونه  که بخواهند بروز می دهند.
استفاده کنندگان چاقو متتظر ارفاق نباشند*
دادستان گفت: عدم کنترل خشم گاهی طومار یک خانوداه را درهم می پیچد این ابزاز جرم نیست اما زمینه ساز وقوع جرم می شود چرا که وسیله قرار تهدید دادن  چاقو جرم است و افرادی که از چاقو استفاده می کنند منتظر ارفاق نباشند و اگر جرمی از آنان سر بزند کوچک ترین ارفاقی به آنان نشده و به اشد مجازات می رسند.
 اخلاق هدایت گر بین زن و شوهراست نه قانون*
وی با بیان اینکه باید جامعه را به سمت اخلاق و آرامش  پیش برد، عنوان کرد:  بین خانواده ها،  زن و شوهرباید  اخلاق هدایت گر باشد نه قانون چراکه روابط بین زن و شوهر را قانون تعیین نمی کندمطالبه  مهریه حق زن است اما جنگ علیه شوهر است و باید اخلاق بین آنان حاکم شود.
 صادقی از اخلاق نیز در آپارتمان نشینی نام برد و گفت: روابط همسایه ها باید براساس مودت باشد استفاده از حیات و پارکینگ حق قانونی همسایه ها است ولی همسایه خوب همسایه ای است که آزارش به کسی نرسد و اگر از او آزاری  دیپد باید سکوت کند ورفت و آمدهای شبانه و صداهای خود را در مهمانی ها کنترل کرده و مراقب اعمال همدیگر باشیم و در استفاده از پارکنیگ ، حیات و.‌.. نگذاریم روابط تبدیل به مناقشه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار