روزنامه پیمان یزد در مطلبی با عنوان ترس برادر مرگ است... / وحدت شهر من شجاع باش به قلم علی محمد قادریان توجه بیش از پیش به تیم وحدت یزد و لزوم روی آوری به شجاعت و رشادت همیشگی را خواستار شده است.
کد خبر: ۳۸۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 28 February 2017
به گزارش تابناک یزد،در این مطلب در شماره 4108 روز دوشنبه نهم اسفندماه آمده است: تیم فوتبال وحدت یزد (فولاد سابق) هفتمین حضور خود در لیگ دسته اول را سپری می کند اما شاید برای علاقه مندان به فوتبال جالب باشد بدانند فولاد یزد فقط در فصل (٩1-٩0) با حضور در رده پنجم یکی از گروه‌های دوگانه، فصل را به پایان رساند اما در پنج فصل دیگر این تیم در دقایق پایانی بازی آخر، مجوز بقای خود را مهر و موم کرده است.
تجربه نشان داده فولاد یزد (وحدت) همواره تیم هفته‌های پایانی لیگ بوده است که با شجاعت و رشادت کادر فنی و بازیکنانش اجازه نداده سهمیه فوتبال یزد در لیگ دسته اول از دست برود.
نکته ای که این روزها و در فصل جاری برخلاف فصول پیش درحال نمود پیدا کردن می باشد گسترده شدن ابرهای نومیدی و یأس بر فضای آسمانِ غم زده فوتبال یزد می باشد.
با تأملی بر فضای این روزهای فوتبال یزد و درنگی در شبکه های اجتماعی به این نتیجه می رسیم و با موارد دلسرد کننده ای مواجه می شویم! این که تیمی با رقبای بالادستی اش فاصله امتیازی چندانی نداشته باشد و از طرفی 9 هفته هم برای جبران فرصت داشته باشد اما خود را از پیش باخته و سقوط کرده بداند به نوعی خودکشی محسوب می شود.
هواداران فوتبال یزد که اکثرا از نوجوانان و جوانان تشکیل شده اند نباید فراموش کنند فولادیزد در چهار فصل از پنج فصلی که مجوز بقایش در هفته پایانی تمدید شده است در خانه حریفان یقه داماش لرستان، استقلال صنعتی خوزستان، نیروی زمینی تهران و پاس همدان را گرفته است و فقط در فصل پیش فولاد میزبان نفت مسجد سلیمان بود و توانست با شکست این تیم در ثانیه های پایانی در لیگ باقی بماند.
این آمارها را ارائه کردیم تا بگوییم برای ناامید شدن خیلی زود است چراکه ٢٧ امتیاز دست نخورده هنوز باقی مانده است که گرفتن دوسوم این امتیازات هم می تواند بقای وحدت را تضمین کند.
البته نباید از این مسئله غافل شویم که وظیفه کادرفنی و هیئت مدیره باشگاه هم در شرایط فعلی بسیار مهم و حیاتی است و موارد دیگری از جمله استخدام روانشناس هم می‌تواند در خارج کردن بازیکنان از وضعیت رخوت و ناامیدی که در حال حاضر در آن گرفتار شده اند و همچنین آماده ساختن روحی روانی آن ها برای وارد شدن به هفته‌های نفسگیر باقیمانده مهم و تاثیرگذار باشد.
جالب است که رقبای دیگر وحدت در انتهای جدول به تجربه خروج از بحران این تیم در هفته های پایانی احترام می گذارند و نیک می دانند تیمی که پنج بار در شرایطی بسیار سخت تر از امروز از سقوط رهایی پیدا کرده بازهم می‌تواند موفق شود، اما هواداران و حتی تنی چند از بازیکنان فصل جاری وحدت به این امر مهم با دیده تردید می نگرند.
چه تلخ است که در مجامعی از فوتبال یزد می شنویم نماینده مردم یزد در مجلس(مالک کنونی) و حتی برخی از اعضای هیئت مدیره باشگاه امید چندانی به بقای وحدت ندارند و پیش از پایان جنگ دست های خود را به علامت تسلیم بالا برده اند! بدون هیچ تردیدی ترس برادر مرگ است و نومیدی آغاز راه تباهی، پس تا دیر نشده همه دست به دست هم بدهیم و با تزریق روحیه و اعتماد به نفس پنج را به شش برسانیم و نشان دهیم می‌شود زین پس ضرب المثل جدیدی را وارد حوزه ادبیات لیگ دسته اول نمود که تا شش نشه بازی نشه.
قطعا تیمی که پنج بار با استارت زدن در 10 هفته پایانی توانسته در لیگ بماند می تواند برای ششمین بار هم این مهم را رقم بزند.
آری پیروزی و رسیدن به هدف رموز پیچیده ای ندارد. واژه هایی چون وحدت، همدلی، حمایت، شجاعت و رشادت می تواند کلیدواژه موفقیت یزدی ها در راه رسیدن به هدفشان باشد. پس با صدایی رسا فریاد می زنیم: وحدت شهر من شجاع باش، بجنگ و بدست بیاور بقا را!
تیم وحدت یزد هم اکنون با 19 امتیازی در رده هفدهم جدول رده بندی لیگ آزادگان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار