کد خبر: ۳۸۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 28 February 2017

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد در چهارمین جلسه ستاد مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان یزد برای مهار این بیماری سرعت عمل خوبی داشته‌اند.

«سید محمد میرمحمدی» در این نشست پس از ارائه گزارش دستگاه‌های متولی امر مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان، اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه‌های استان برای مقابله با این بیماری سرعت عمل خوبی داشته اند که این تجربه نشان داد آمادگی استان برای مدیریت بحران امیدوارکننده است.

این مقام مسئول به اهمیت آموزش همگانی مردم در خصوص این بیماری اشاره و اظهار کرد: شایسته است به زودی متخصصان از طریق رسانه صدا و سیما، ابعاد مختلف این بیماری و روش‌های مقابله با آن را برای مردم شرح دهند تا مردم از ویژگی‌های این بیماری و مراقبت‌هایی که باید به عمل آورند مطلع شوند.

«علی اکبر حدادزاده» مدیر کل دامپزشکی استان نیز با ارائه گزارش از عملکرد این اداره کل از نخستین ساعات اعلام بیماری تا پاک‌سازی کامل کانون آلوده، همکاری به موقع همه دستگاه‌های مرتبط را در کنترل به موقع بیماری مؤثر و قابل تقدیر دانست.

تنها کانون بیماری آنفلوانزای استان یزد، روستای حسین آباد ریسمانی در حاشیه شهر یزد بوده و تاکنون مورد دیگری در نمونه‌گیری‌ها و آزمایشات صورت گرفته مثبت اعلام نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار