جلال میرزایی ؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:این کشورها به دنبال این هستند که این پیام را به جمهوری اسلامی ایران منتقل کنند که این کشورها در منطقه حضور دارند و در مقابل ایران ایستاده‌اند، جمهوری اسلامی ایران نیز با انجام آزمایش موشکی خود این پیام را منتقل کرد که ما نیز آماده‌ایم و قرار بر کوتاه آمدن نیست و آزمایش‌های موشکی اخیر ایران نیز پاسخی به رزمایش 4 جانبه است.
کد خبر: ۳۷۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 07 February 2017
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با انجام آزمایش موشکی پاسخی به رزمایش ۴ جانبه داده است، گفت: پیام ایران این بوده که قرار بر کوتاه آمدن نیست.

به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی ، در خصوص رزمایش چهارجانبه نیروی دریایی انگلیس، استرالیا، فرانسه و آمریکا در آب‌های بین‌المللی خلیج‌فارس، اظهار داشت: بعد از سفر "ترزا می" به کشورهای حوزه خلیج فارس، انگلیس بازگشت خود به منطقه را رسما اعلام کرد، راه بازگشت این کشور به منطقه از طریق همکاری با شورای همکاری خلیج فارس است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای شورای همکاری خلیج فارس از بازگشت انگلیس به منطقه استقبال کرده‌اند، بیان کرد: شعارهای ترامپ در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر این موضوع تاکید داشت که کشورهای منطقه باید هزینه امنیت خود را پرداخت کنند و ترامپ نشان می‌داد که نگاه خود را به درون آمریکا معطوف ساخته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای وابسته منطقه نگران عدم مداخله آمریکا در عرصه سیاست خارجی بودند، ادامه داد: با وجود شعارهای ترامپ کشورهای وابسته منطقه پیش دستی کردند و استقبال گرمی از "ترزا می" داشتند.

میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که ترامپ به سمت مداخله گری تمایل بیشتری دارد و عدم مداخله گری را پیش نگرفته است، متذکر شد: رزمایش 4 جانبه‌ای که در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس انجام شد در ادامه رزمایش های قبلی بود.

وی با اشاره به سوالاتی که به دلیل زمان و مکان برگزاری رزمایش 4 جانبه در ذهن ایجاد می‌کند، افزود: ناوگان نظامی انگلستان در خلیج فارس حضور داشته و برگزاری این رزمایش موضوع جدیدی نیست ولی اینکه پس از اجرای برجام این رزمایش برگزار شده است جای سوال دارد و سوال دیگر این است که آیا ایران انتظار چنین اقدامی را از سوی انگلستان داشته یا خیر.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اختلافات ایران با انگلستان، آمریکا و حتی فرانسه، در موضوعات منطقه‌ای این اختلافات همچنان باقی است و پرونده کشورهای منطقه حل و فصل نشده است، بلکه ما تنها در ارتباط با موضوع هسته‌ای در قرارداد برجام به توافق رسیده‌ایم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار