فرماندار شهرستان خاش گفت: خدمات دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر در شرایط بد تحریم و فشارهای جهانی و مشکلات مالی ارزشمند است و مساله برجام به عنوان سند افتخار نظام از برجستگی های کار دولت محسوب می شود.
کد خبر: ۳۷۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 04 February 2017
به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی در همایش تجلیل از نخبگان حوزه و دانشگاه خاش با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اظهار داشت: دستاوردهای نظام در حوزه های مختلف از جمله مسائل علمی و تلاش برای رفع معضلات بی سوادی در سی و هشت سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی افزود: به دور از انصاف است که برخی ها خدمات دولت را در حوزه های مختلف نمی بینند و به راحتی خدمات انجام شده نادیده گرفته می شود.
وی از اختلافات در مسائل قومی و طایفه ای گلایه کرد و گفت: این موضوع برای توسعه استان و منطقه به عنوان سم بوده و آسیب آن متوجه جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: دولت در سه سال اخیر با تلاش و اراده ای قوی توانسته از ظرفیت علما و بزرگان بهره گیرد و 24 مورد از حدود 30 مورد اختلافات طایفه ای را به سازش ختم کند.
فرماندار خاش گفت: تعامل دولت با مجلس را در منطقه به خوبی مشاهده می کنیم و تلاش داریم از ظرفیت های نمایندگان مردم در مجلس برای حل مشکلات بهره گیریم.
چاکرزهی با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی فقط در حد شعار است اظهار داشت: دستبند زدن به یک طفل بیگناه در آمریکا نشان داد که سران این کشور هیچ اعتقادی به اخلاق و منش انسانی و پایبندی به قوانین و حفظ حقوق ملت ها ندارند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیوند حوزه و دانشگاه و تعلیم و تربیت و تجلیل از مقام علم و علما سپاسگزاری از نعمت خداوند محسوب می شود.
علی کرد بیان کرد: بارندگی های اخیر برای منطقه خسارت آفرین بود زیرا این استان در مساله امدادرسانی و تجهیزات امدادی دارای مشکلات فراوانی است.
وی اجرای راه آهن و آغاز قطعه هشت این پروژه را از اقدامات ارزشمند دولت در منطقه یاد کرد که با پیگیری های صورت گرفته مورد توجه قرار گرفته است.
نماینده مجلس گازرسانی به خاش را از دیگر خواسته های مردم منطقه عنوان کرد و افزود: گازرسانی به خاش باید در اولویت قرار می گرفت لذا پیگیری کردیم این پروژه دارای ردیف و اعتبار و مسیر مشخص باشد.
وی مساله آبرسانی به منطقه را از دیگر ضرورت های جامعه یاد کرد که پس از سال ها به نتیجه نرسیدن آن به عنوان مطالبه به حق مردم پیگیری شد و مطالعه کارشناسی صورت گرفت و هم اینک حدود 70 میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی افزود: اختصاص اعتبار و پیش بینی بودجه برای اجرای پروژه های مختلف و پیگیری مشکلات در دستور کار است.
کرد گفت: راه مرزی روتک 70 میلیارد ریال اعتبار دارد و با توجه به اهمیت اجرای آن تلاش داریم این پروژه به موقع کار شود.
وی بیان کرد: مجلس تنها تریبونی است که مطالبات مردم از طریق آن بیان و به اطلاع مسئولان می رسد.
وی گفت: بالندگی آموزش و پرورش خواسته مهم مردم است و انتظار می رود مسئولان و نمایندگان و اقشار جامعه به آن اهمیت دهند.
نماینده مردم خاش در مجلس افزود: 6 حوزه آموزش و پرورش زیر پوشش این حوزه انتخابیه قرار دارد و تلاش می کنیم در پایان خرداد نتایج خوب و قابل قبولی در این مبحث داشته باشیم.
وی بیان کرد: سهمیه ویژه رشته های ستاره دار برای خاش گرفته شده و در دفترچه کنکور لحاظ می شود.
کرد اظهار داشت: در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه کشور مناطق محروم و استان مرزی سیستان و بلوچستان ویژه دیده شده اند.
نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: تجلیل از 150 دانش آموخته حوزه و دانشگاه ابتکاری جدید برای دیده شدن نخبگان است.
قاسم کوچکزایی مدیر آموزش و پرورش خاش نیز گفت: برای کیفیت بخشیدن به مساله تعلیم و تربیت و تحصیل فرزندان، همه اقشار جامعه و خانواده ها باید پای کار باشند.
وی افزود: امروز جای خوشحالی دارد که 100 درصد از نیروهای فعال فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش بومی هستند.
وی تاکید کرد: امسال با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم آمار ورودی به مراکز آموزش عالی را به چند برابر ظرفیت کنونی برسانیم و خداوند را شاکریم همه اقدامات در این حوزه و قبولی ها در کنکور به سمت کسب نتایج مطلوب و شاخص پیش می رود.
امام جمعه مسجد جامع حنفاء خاش با گرامیداشت دهه فجر انقلاب و تاکید بر شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، پاسداشت مقام شهیدان انقلاب و شهدای آتش نشان، ضرورت حفظ وحدت و تاکید بر انسجام ملی بیان کرد: همایش فرهیختگان و تجلیل از نخبگان، افتخاری بزرگ برای مردم فرهنگ مدار خاش است زیرا مشارکت حداکثری را برای توسعه شهر می خواهند.
مولوی عبدالستار حسین زهی از حضور علما و مسئولان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سران قبایل و طوایف و اقشار جامعه در این همایش قدردانی کرد.
مولوی محمدیوسف حسین پور مدیر حوزه علمیه عین العلوم گشت نیز در این همایش گفت: جای داشت این همایش باشکوه در مکانی باز و آفتابی و وسیع تر برگزار شود اما این امر به واسطه رحمت های خداوند محقق نشد.
وی افزود: همه ما به طبیبان و درمان روحانی نیاز داریم که این امر با بهره گرفتن از تعالیم دین و استفاده از نسخه های روح بخش قرآن کریم که توسط علمای دین بیان می شود، میسر است.
وی افزود: تمام علما، معتمدان، ریش سفیدان، نخبگان و غیره باید معروفات را بشناسند و کارهای ارزشی را ترویج دهند و جوانان را به سمت دین و معارف دینی دعوت و منکرات را محو کنند.
به گزارش ایرنا نخستین همایش دانش آموختگی و تجلیل از نخبگان حوزه و دانشگاه خاش با حضور علمای برتر سیستان و بلوچستان، نماینده مردم خاش در مجلس، فرماندار و شماری از مسئولان محلی، بزرگان و معتمدان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع حنفاء اهل سنت این شهرستان برگزار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار