کد خبر: ۳۶۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 29 January 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه ۸۰ درصد ساخت و سازها در یزد غیرمجاز است گفت: امسال ۶۱۰۰ پرونده تخلف ساختمانی در یزد تشکیل شد. سیدرضا خادمی  در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد، اظهار داشت: حدود 80 درصد ساختمان‌هایی که در یزد ساخته می‌شود عیرمجاز هستند.

وی با بیان اینکه اگر نظام مهندسی تعرفه‌ها را صفر هم کند، کسی برای دریافت پروانه مراجعه نمی‌کند، گفت: دلیل موضوع این است که متقاضیان شرایط دریافت پروانه از جمله داشتن سند، کابری مناسب و موارد مختلف دیگر را ندارند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه بیش از 6100 پرونده تخلف ساختمانی امسال در شهر یزد ایجاد شده عنوان کرد: قوانین متعددی داریم که هیچ یک از این قوانین را به خوبی در ساخت و سازها رعایت نمی‌کنیم که از جمله قوانین ماده 100، ماده 5، قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی، قانون نظام مهندسی است که به خوبی رعایت نمی‌شود.

خادمی ادامه داد: در سطح شهر هر کسی دوست دارد یک بنگاه معاملات املاک می‌زند، هر کجا خواست زمینی را تفکیک کرده، به مردم می‌فروشد و به این وسیله سکونتگاه‌های غیررسمی و ساخت و سازهای غیرمجاز را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: متاسفانه با بنگاه‌های غیر مجاز که یکی از عوامل اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد است برخوردی صورت نگرفته است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه بررسی‌هایی در ارتباط با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز در یزد انجام شده عنوان کرد: در واقع کاری که نظام مهندسی در ارتباط با تایید نقشه‌ها انجام می‌دهد بیهوده است چرا که  نقشه تهیه و بررسی می‌شود ولی ساخت و ساز طبق این نقشه صورت نمی‌گیرد.

خادمی با بیان اینکه بیش از 90 درصد ساختمان‌های استان یزد دو نقشه‌ای هستند و هیچ کسی بر نقشه اصلی که تایید شده نظارت نمی‌کند، عنوان کرد:  ساخت و سازهای غیرمجاز به صورتی است که در بعضی نقاط شهرداری حتی جرات آسفالت کردن معابر آن را ندارد چرا که به وسیله یک غلتک زدن امکان خراب شدن ساختمان وجود دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت بر ساخت و ساز در یزد گفت: اجرائیات شهرداری باید به صورتی قوی شود که بتواند امکان نظارت درست بر تمام ساخت و سازها را داشته باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار