کد خبر: ۳۶۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 29 January 2017
به گزارش تابناک یزد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد با اشاره به تسهیل‌کردن روند قانونی کار ساخت و ساز در یزد گفت: تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساخت و ساز غیرمجاز یزد را گسترش می‌دهد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان ‌‌در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد، اظهار داشت: الان دو مشکل برای صدور پروانه در سطح شهر یزد داریم که مردم یا مراجعه نمی‌کنند و یا مراجعه آنها کم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: یکی از این مشکلات طرح تفصیلی شهر است که با وجود تصویب در 4 سال قبل، هنوز ابلاغ نشده است.

وی با تاکید بر اینکه حداقل برای اعضای شورای شهر دلیل عدم ابلاغ را اعلام کنند، گفت: در صورتی که این طرح به صورت رسمی ابلاغ شود، بخشی از مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز مرتفع می‌شود.

مطهریان ادامه داد: موضوع بعدی در ارتباط با هزینه‌ای است که نظام مهندسی برای نظارت از مراجعه کنندگان دریافت می‌کند، الان خدماتی که نظام مهندسی برای نظارت ساختمان‌ها ارائه می‌کند به مراتب کمتر از خدماتی که شهرداری برای صدور پروانه و بعد از ساخت و ساز به مردم می‌دهد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: با این وجود، هزینه‌ای که نظام مهندسی برای تایید نقشه از مردم دریافت می‌کند بسیار بیشتر از هزینه دریافت پروانه است.

وی ادامه داد: شهرداری یزد و شورای شهر تصمیم گرفتند که تا 400 متر دریافت پروانه برای مردم رایگان باشد ولی نظام مهندسی همان زمان تعرفه‌های نظارتش را افزایش داد.

مطهریان گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که صدور پروانه در شهرداری در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود ولی مردم برای تایید نقشه مدت زمان زیادی در نظام مهندسی معطل می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: این اقدام برای مردم ضرر دارد و اگر حتی این دنیا کسی جلوی ما را نگیرد، روز قیامت باید پاسخگوی ایجاد مشکل در راه  و کار مردم باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار