مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد گفت: در یکسال گذشته افزون بر سه هزار رزمنده این استان زیر پوشش طرح فرهنگی السابقون قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۶۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 23 January 2017
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ محمد رجبی  افزود: در قالب طرح السابقون خاطرات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه استان یزد دارای 27 هزار رزمنده است که در دفاع مقدس حضور داشته اند بر تداوم اجرای طرح تا ثبت تمام خاطرات آنها خبر داد.
این مسئول اظهار داشت: در یکسال اخیر برای ثبت خاطرات رزمندگان اسلام افزون بر 6 هزار فرم بین آنها توزیع شده تا ناب ترین خاطرات به رشته تحریر در آید.
رجبی گفت: برای اجرای کامل طرح السابقون در استان یزد به اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال نیاز است .
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزرش های دفاع مقدس یزد خاطر نشان کرد: در یزد و برخی مناطق و شهرستان های استان کار ثبت خاطرات توسط رابطان این اداره کل انجام می گیرد.
رجبی با اشاره به اهمیت موضوع از مردم و رزمندگان اسلام خواست تا نسبت به همکاری با رابطان برای ثبت خاطرات خود جدی اقدام کنند.
****
* مردم استان یزد چشم انتظار 134 مفقودالاثر
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد هم از وجود 134 مفقودالاثر دوران دفاع مقدس در این استان خبر داد.
احمد ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جستجو برای شناسایی پیکرهای مطهرها این افراد همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: در سال های گذشته در یزد و اکثر مناطق و شهرستان های تابعه استان 151 شهید گمنام به خاک سپرده شده اند.
ابراهیمی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری جزو فعالیت محوری بنیاد شهید است.
وی گفت: به همت مسئولان و همراهی مردم و خانواده ها برای ساماندهی قبور شهدا کارهای خوبی در استان انجام گرفته و با قوت ادامه دارد.
این مسئول اظهار داشت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی توسط بنیاد شهید انجام می گیرد.
ابراهیمی از مهمترین این برنامه ها را برگزاری یادمان و یادواره شهدا ، غبارروبی قبور و گلزار شهدا و حضور گسترده جامعه ایثارگران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ذکر کرد.
استان یزد با یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار