سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه یزد دومین استان از لحاظ تعداد موقوفات امام رضا(ع) است، گفت: اختیار هزینه نذورات رضوی برای ایتام و مستمندان یزد تفویض شد.
کد خبر: ۳۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 23 January 2017
به گزارش تابناک یزد، محمدصالح جوکار در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی سرپرستی‌های آستان قدس، استفاده از ظرفیت‌های خیرین استانی که با عنوان خادم‌یاران نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: در این زمینه وب‌سایتی ایجاد شده که خادم یاران در هر زمینه‌ای که تخصص یا توانایی دارند، برای خدمتگزاری اعلام آمادگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محدوده فعالیت خادم‌یاران در تمام نقاط است، عنوان کرد: به عنوان مثال یک پزشک بیان می‌کند که من یک روز لباس خادمی امام رضا(ع) را به تن کرده و به نام امام رضا(ع) در آن روز بیماران را بدون هزینه ویزیت می‌کنم.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد با تاکید بر اینکه این کار در بحث‌های علمی و پژوهشی و تخصصی هم دنبال می‌شود، ادامه داد: بحث بعدی این نمایندگی‌ها، سازندگی و خدمت‌رسانی در سطح روستاها و نقاط محروم است.

جوکار افزود: این خدمت‌رسانی‌ها در بعضی نقاط کشور آغاز شده و در استان یزد هم الان سه پروژه که مربوط به روستاها بوده تدوین و برآورد و به آستان قدس تحویل شده و ان‌شاالله اگر تامین اعتبار شود، در این نقاط عملی می‌شود.

وی ادامه داد: استان یزد دومین استان کشور از لحاظ وقفیات و موقوفات حضرت امام رضا(ع) است و آستان قدس رضوی یک دفتر وقفیاتی هم در استان یزد دارد اما بعد از انقلاب این وقفیات رشد خوبی نداشته است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد تصریح کرد: عمده وقفیات مربوط به قبل از انقلاب است که انجام شده و تنها سه مورد وقف مربوط به امام رضا(ع) پس از انقلاب در استان یزد داشتیم.

جوکار ادامه داد: این نشان می‌دهد که در بحث فرهنگ‌سازی وقفیات امام علی بن موسی الرضا(ع) در استان یزد کمتر کار شده ضمن اینکه دفتر هم زیر نظر سیرجان است چرا که بیشترین موقوفات مربوط به سیرجان است.

وی با بیان اینکه قرار شده در آینده این دفتر، موقوفات و درآمدهای حاصله در راستای کمک‌رسانی به ایتام در استان انجام شود، گفت: بخش بعدی هم مربوط به نذورات است که در گذشته به صورت مستقیم به آستان قدس واریز می‌شده و در یزد جایی نداشته که این نذورات پرداخت شود و هزینه هم بیشتر مربوط به حرم مطهر یا ایتام دیگر نقاط بوده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد افزود: این موضوع هم قرار شده که تفویض اختیار به استان صورت گیرد و نذوراتی که وارد می‌شود در بحث ایتام، مستمندان، طعام دادن، کمک کردن در زوایای مختلف هزینه شود و آنچه هم برای خود حرم نذر می‌شود، به مشهد مقدس انتقال داده شود.

جوکار ادامه داد: نکته دیگر اعزام زائران اولی است، هنوز خیلی افرادی داریم که تاکنون به هر دلیلی نتوانسته‌اند به زیارت بروند و آستان هم در این رابطه اقدام خوبی انجام داده که زائران اعزامی از استان‌ها سه شبانه‌روز اسکان داده شوند و یک نوبت هم در خود حرم از قضای حضرتی بهره ببرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار