استاندار ایلام گفت:در منابع دینی و سیره اهل بیت(ع) بر رعایت حقوق عموم مردم توسط کارگزاران تاکید شده است.
کد خبر: ۳۶۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 22 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛محمد رضا مروارید در نشست اعضای کارگروه استانی منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: در منابع دینی و سیره اهل بیت(ع) بر رعایت حقوق عموم مردم توسط کارگزاران تاکید شده است.
 
به گفته وی، در کشور تاکنون نتوانستیم بطور منظم در این زمینه فعالیت داشته باشیم ولی امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی زمینه تحقق اهداف این منشور را فراهم کنیم.
 
وی افزود: این موضوع در قانون اساسی و مدنی کشور مورد اشاره قرار گرفته و طی سه سال گذشته با همکاری جمع زیادی از حقوقدانان کار منسجمی برای تدوین منشور انجام و تا حدود زیادی زوایای مختلف این مساله مشخص شده است.
 
مروارید تاکید کرد: حقوق شهروندی ابتدا باید توسط متولیان و کارگزاران در نهادهای مختلف مشخص و تبیین شود تا عموم افراد جامعه نسبت به حقوق خود آشنا و در جهت استیفای آن گام بردارند.
 
استاندار ایلام با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو گفت: در بررسی این موضوع می توانیم عدم رعایت حقوق شهروندی را بخوبی مشاهده کنیم چرا که بر اساس مفاد قانونی عموم شهروندان باید از حق داشتن شرایط ایمن و سالم برخوردار باشند.
 
وی ادامه داد: اگر این موارد بویژه در ساختمان سازی و مدیریت شهری لحاظ می شد شاهد این حادثه ناگوار نبودیم .
 
وی تاکید کرد: در کنار رعایت حقوق شهروندی، مردم هم باید نسبت به تکالیف خود و حاکمیت اهتمام داشته باشند و هر اندازه حقوق و تکالیف بطور متناسب توسط شهروندان و کارگزاران رعایت شود روز به روز به سمت و سوی جامعه ای پویاتر گام بر می داریم.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: هر چه بتوانیم مفاد منشور حقوق شهروندی را در جامعه نهادینه کنیم جامعه از مسائلی چون رانت خواری فاصله گرفته می گیرد.
 
حسین کلانتری افزود: رئیس جمهوری با آشنایی خود به مسائل حقوقی از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم اهتمام بسیاری برای تدوین این منشور داشت.
 
وی با اشاره به ابلاغ این منشور توسط دولت به استان ها گفت: کارگروه های شهرستانی این موضوع نیز با حضور متولیان امر تشکیل شد تا ضمن گردآوری پیشنهادات دستگاه ها، بتوانیم در جهت اجرایی کردن این منشور راهکاری مناسب ارائه دهیم.
 
رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: اگر دولت ها خود را نسبت به رعایت منشور حقوق شهروندی ملزم بدانند شاهد جامعه ای با نشاط تر و پویاتر خواهیم بود.
 
محمد علی اکبری افزود: دولت تدبیر و امید با ابلاغ این منشور نشان داد نسبت به رعایت حقوق شهروندان خود را مسئول می داند البته دانشگاه ایلام نیز مسابقه ای را با عنوان تبیین حقوق دانشجویی در قالب گردآوری مجموعه ای از قوانین و حقوق دانشجویی در قالب یک کتابچه برگزار کرده است.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست گفت: نیروی انتظامی در قالب سامانه های 110 و 197 تلاش کردند ضمن دریافت انتقادات و پیشنهادات عموم شهروندان بتوانند خدمات مناسب تری به آنان ارائه دهد.
 
سرهنگ حسین کاظمی افزود: طرح مکنا به منظور بهینه سازی خدمات واحدها و یگان های مختلف نیروی انتظامی آغاز شده که امیدواریم با توجه به ارتباط این طرح با حقوق شهروندی سطح رضایتمندی مردم از فعالیت های ناجا را افزایش دهیم.
 
به گزارش تابناک ایلام، نشست اعضای کارگروه استانی منشور حقوق شهروندی روز یکشنبه با حضور استاندار و مسولان دستگاه های اجرایی این استان در استانداری ایلام برگزار شد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار