عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه موسسات غیرمجاز وابسته به لابی‌های قدرت هستند، گفت: اگر این موسسات افرادی را نمک گیر نکرده بودند، نمی توانستند در فعالیت‌های وسیع و گسترده حضور یابند.
کد خبر: ۳۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 19 May 2015

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:جعفرقادری درواکنش به صحبت‌های وزیر اقتصاد که اعلام کرده دولت تعهدی در بازپرداخت اصل دارایی مردم درموسسات غیرمجاز ندارد،گفت:این صحبت‌ها کاملا صحیح است،اما نباید فراموش کرد که دولت،مسئولیت عمومی داشته و باید از ایجاد موسسات مالی غیرمجاز جلوگیری کند.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی افزود: شکی نیست که برای سپرده‌گذاری در موسسات،باید در مورد مجوز آن استعلام گرفت،اما بانک مرکزی هم وظیفه دارد که جلودار فعالیت موسسات غیرمجاز باشد.

وی تصریح کرد:اگر جلوگیری از فعالیت موسسات غیرمجاز نیازمند قانون است،باید بانک مرکزی و دولت لایحه آن را به مجلس ارایه دهند.

چطورموسسات مالی می توانند بدون اخذ مجوزبه فعالیت بپردازند؟

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: به هرحال اینکه هیچ مجموعه ای تعهدی را درمقابل فعالیت برخی موسسات مالی درکشور قبول نکند،پذیرفتنی نیست.

قادری درپاسخ به این سوال که چطورموسسات مالی می توانند بدون اخذ مجوزبه فعالیت بپردازند،گفت: این موضوع نتیجه بهم ریختگی قوانین است و دولت در این زمینه بسیار ضعیف عمل می کند.

به گفته این نماینده مردم در مجلس نهم، دولت باید وزارتخانه‌ها را به منظورجلوگیری از سواستفاده‌ها مکلف کند، اما اکنون شاهد آن هستیم که به جای دولت،نمایندگان به دنبال رفع خلاهای قانونی از طریق ارتباط با مجموعه ها هستند، در حالی که این اقدامات از جمله وظایف دولت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار