کد خبر: ۳۶۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 19 January 2017
به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با اشاره ظرفیت‌های علمی و نوآوری استان از افتتاح مرکز شتاب دهنده نوآوری یزد در دهه فجر امسال خبر داد.
«سیدمحمد میرمحمدی» در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان یزد که با حضور«سیدحمید کلانتری» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان این که کارآفرینی آفرینش کار است، اظهار کرد: آفرینش کار به ایده‌های جدید و الزامات نیاز دارد.

وی پردازش ایده‌های جدید به منظور تجاری‌سازی را از دیگر اجزای فرآیند کارآفرینی دانست و بیان کرد: در جشنواره‌های آتی همزمان با تجلیل از کارآفزینان برتر از ایده‌پردازان جوان و برتر استان هم تجلیل شود. چون برای آنها ایجاد انگیزه می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به این که کارآفرینی با ایده‌های کوچک و جزئی شروع می‌شود و در نهایت با همت کارآفرنیان به تجارب بزرگ تجاری و اقتصادی تبدیل می‌شوند، افزود:گستردگی یکی از مهمترین ویژگی عرصه ایده‌پردازی اشت.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز نگاه‌ها بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: امروزه با تغییر نگاه به ظرفیت‌های بومی در راستای توشعه بیش از پیش اقتصادی، خانه‌های مخروبه بافت تاریخی به صورتی درآمده که یکی از جاذبه‌های گردشگری برای علاقمندان ایرانی و خارجی تبدیل شده اشت.

این مقام مسئول استفاده از بافت تاریخی به عنوان جاذبه گردشگری شهر و استان یزد را یکی از ظرفیت‌های شاخص اقتصادی استان دانست و بیان کرد: خوشبختانه امروز استان در زمینه آی تی و آی سی تی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و این نشانه وجود ظرفیت‌های انسانی و دیگر ظرفیت‌های موجود در استان به منظور راه‌های بیشتر توسعه اقتصادی است.

وی با بیان این که استان یزد یکی از پنج استان دارای منطقه ویژه فناوری در کشور است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری یزد بعد از تهران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

میرمحمدی راه‌اندازی مرکز فناوری و مرکز رشد دانش‌آموزی را از جمله اقدامات شاخص استان در راستای توسعه بیش از پیش علوم مختلف در یزد دانست و گفت: مرکز شتاب دهنده نوآوری در دانشگاه یزد ایجاد شده که در دهه فجر توسط معاون رییس جمهور افتتاح می‌شود.

وی در پایان عدم وجود شغل مناسب برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را یکی از مهمترین دغدغه‌های استان یزد و دیگر استان‌های کشور در عصر امروز دانست و بیان کرد: فرهنگ شغلی جامعه باید بیش از پیش تقویت شود تا جایی که احترام افراد در هر موقعیت شغلی حفظ شود و این مهمترین اقدام در راستای رفع بیکاری و تقویت فرهنگ اشتغال بین اقشار مختلف جامعه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار