مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور با بیان اینکه یزد از استان‌های موفق از نظر بنیاد تعاون است گفت: جای خالی ترمه‌دوزی در صنایع دستی زندان‌های یزد احساس می‌شود.
کد خبر: ۳۵۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 08 January 2017
به گزارش تابناک یزد،رحیم مطهر‌نژاد در نشست خبری با خبرنگاران استان یزد با تاکید بر نقش بنیاد تعاون در اشتغالزایی مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: انتظار ما از استان یزد در زمینه فعالیت‌های بنیاد تعاون بیش‌از آن چیزی است که اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یزد ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال برای مددجویان در سطح زندان‌های استان دارد ادامه داد: استان یزد از نظر رده‌بندی در گروه سوم قرار دارد و با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان دیده می‌شود می‌توان به جایگاه بالاتری دست یافت.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور با اشاره به وجود خلاء‌های قانونی در زمینه ایجاد اشتغال و تامین فضای اشتغالزایی برای مددجویان اضافه کرد: استان یزد با کمبود فضا برای اشتغال مواجه است چراکه فضای موجود مربوط به سال‌های گذشته بوده این در حالی است که تعداد زندانیان افزایش یافته و برای اشتغالزایی تمامی مددجویان کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها نیز در سطح کشور هم وجود دارد عنوان کرد: مسوولان در دولت و یا نمایندگان مجلس باید قوانینی را وضع کنند که بودجه‌ای برای توسعه اشتغال زندانیان فراهم شود تا بتوانیم با تامین فضاهای آموزشی و اشتغالزایی نسبت به عدم بازگشت زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این زمینه جلوگیری کنیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد تصریح کرد: آمار بازگشت مددجویان شاغل در زندان به زندان‌ها دو درصد است و هر شغلی که برای یک مددجو در سطح زندان‌ها ایجاد می‌شود از چهار آسیب اجتماعی کم می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن 104 رشته فنی و صنایع دستی در سطح زندان‌ها گفت: تولید در بنیاد تعاون بنا بر سفارش مشتری انجام می‌گیرد و در برخی تولیدات به ویژه در حوزه کشاورزی و دام و طیور بر اساس نیاز بازار است که پس از بهره‌برداری به بازار عرضه می‌شود.

مطهرنژاد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید برای اشتغال مددجویان در داخل و خارج زندان همکاری کنند گفت: بانک‌ها نیز در تولید زندانی و افزایش آمار زندانیان نقش داشته چراکه با افزایش ناگهانی و چند برابری نرخ ارز بسیاری از کارآفرینان میهمان زندان‌ها شدند لذا باید برای اشتغال زندانیان همکاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر میزان اشتغالزایی برای تنها 25 درصد از مددجویان در سطح زندان‌های کشور فراهم شده است که اگر همکاری و همت همه نهاد‌ها باشد می‌توان برای تعداد بیشتری ایجاد اشتغال کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار