وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان یزد از بافت تاریخی و بافت های هدف بازآفرینی شهری بازدید کرد.
کد خبر: ۳۵۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹ 06 January 2017
به گزارش تابناک یزد،عباس آخوندی به همراه هیات همراه ، استاندار یزد و جمعی از مسئولان اجرایی استان ضمن ادای احترام به زنده یاد حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی محمد وزیری از عالمان و خطیبان نامی استان و شهدای گمنام از برخی آثار دیدن کرد.
در این برنامه وزیر راه و شهرسازی از مسجد جامع یزد ، بافت تاریخی شهرستان ، مسجد و مجموعۀ تاریخی امیرچخماق ، بافت های هدف بازآفرینی شهری یزد و چند هتل سنتی بازدید کرد.
استان یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان 2هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان یزد ضمن دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از طرح های مختلف عمرانی و راهسازی دیدن کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار