کد خبر: ۳۵۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ 05 January 2017

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه مری میرجاوه به رشد اقتصادی در سیستان و بلوچستان کمک می کند.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی کرد افزود: از سوی مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور پیگیری برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه انجام و مکاتبات لازم صورت پذیرفته است.

وی بر لزوم تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان میرجاوه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود تاکید کرد.

کرد ادامه داد: شهرستان میرجاوه از بسترهای لازم برای پیوستن به بازارهای جهانی شرق بهره می برد و وجود زیرساخت های ریلی و جاده ای مناسب در این شهرستان، شرایط مناسبی را برای انجام مبادلات اقتصادی از طریق مرز میرجاوه فراهم کرده است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد بیان کرد: شهرستان میرجاوه تنها مرز خاکی کشور با پاکستان می باشد که دارای ویژگی منحصر بفردی برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیکی به مرکز استان و فرودگاه بین المللی زاهدان، دسترسی مناسب به بازارهای داخلی و مراکز تجاری و صنعتی زمینه را برای تبادل کالا و تجارت از طریق مرزهای جنوب شرق کشور از دیگر مزیتهای مهم برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در مرز میرجاوه هستند.

کرد گفت: راه اندازی این منطقه اقتصادی نه تنها سبب پیشرفت و توسعه، رونق اقتصادی، عمرانی و ایجاد اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان می شود بلکه زمینه پیشرفت اقتصاد کشور را فراهم می آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار