رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، سهم این استان در صنعت گردشگری را با توجه به ظرفیت های موجود، بافت سنتی و آثار تاریخی زیاد، اندک دانست و گفت: یزد در جذب گردشگر، ضعیف عمل کرده است.
کد خبر: ۳۵۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 02 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا تابش  با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: میراث فرهنگی و گردشگری دارای حوزه ای بسیار وسیع و در کانون توجه افکار عمومی مردم است.
وی با بیان اینکه استفاده درست از ظرفیت ها و همراه کردن افکار عمومی در راستای رسیدن به رشد و توسعه در این بخش ضروری است ، اظهار امیدواری کرد تا با توجه به انتصاب یک خانم به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور حضور بانوان در این عرصه تقویت مفید شود‌.
نماینده مردم اردکان راه برون رفت از مشکلات موجود را همکاری با بخش خصوصی و حمایت دولت از این بخش عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر به میراث فرهنگی اردکان، خصوصا منارجنبان خرانق و چک چک شد و موفقیت در امور را مستلزم توجه به کار نرم افزاری دانست‌.
خانم دانش مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد نیز در این دیدار با تشکر از حضور دکتر تابش گفت: برای انجام خواسته های به حق مردم استان که از زبان نماینده بیان شد تمام تلاش خود و همکارانم را به کار خواهم گرفت تا این امور محقق شود.
استان یزد با یک میلیون و 80هزار نفر جمعیت و متوسط 1.63 درصد رشد سالانه، 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
این استان به همراه استان های اصفهان و فارس به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و بیشتر گردشگران خارجی در سفر به ایران این استان ها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
حضور گردشگران خارجی در سه سال اخیر در استان یزد رشد 85 درصدی داشته به گونه ای که از 12هزار نفر گردشگر در سال 91 به بیش از یکصد هزار نفر گردشگر تا پایان سال 95 خواهد رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار