مدیرکل راه آهن استان یزد گفت: قطار مسیر یزد- تهران و بالعکس به دلیل فرسودگی و در پاسخ به گلایه برخی از مسافران و با هدف بهینه سازی آن با یک قطار جدید تعویض شد.
کد خبر: ۳۵۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 29 December 2016
ه گزارش تابناک یزد،سیدمصطفی داوودی گفت: قبلا یک قطار نگین در مسیر یزد – تهران داشتیم که با توجه به گلایه مردم از این مسیر خارج و با یک قطار به صورت یک شب چهار تخته و یک شب 6 تخته با کیفیت و قیمت متفاوت جایگزین شد.
وی افزود: قطاری که قبلا در این مسیر حرکت می کرد 6 تخته بود که امیدواریم در قطار جدید با کیفیت بهتر و ظرفیت جابجایی 600مسافر در مسیر رفت و برگشت شاهد افزایش رضایت مردم باشیم.
مدیرکل راه آهن استان یزد یادآور شد: از ابتدای دی ماه نیز قطار ترن ست که به دلیل تعمیرات قطار و لزوم بازسازی زیرساخت ها از ریل خارج شده بود بعد از 2 ماه به خط بازگشت که ظرفیت جابجایی 800مسافر را دارد.
داوودی با بیان اینکه قطاری به ظرفیت استان اضافه نشده و تنها یک تعویض و یک مورد بازسازی و تعمیر داشته ایم خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از سه هزار مسافر از طریق 6 رام قطار موجود در این مسیر ریلی از مبدا یزد به تهران و بالعکس جابجا می شوند.
وی اضافه کرد: یک رام قطار هم به صورت یک روز در میان به مشهد مقدس داریم که اگر بتوانیم تا پایان سال و یا اوایل سال آینده قطار مسیر یزد – میبد – اردکان از مسیر چادرملو به مشهد را راه اندازی کنیم حرکت در این مسیر هم همه روزه خواهد شد.
این مسئول در ادامه با اشاره به حرکت روزانه 28 رام قطار مسافری از محور استان یزد با ظرفیت جابجایی 13 هزار مسافر تصریح کرد: در مجموع 120 رام قطار مسافری و باری به صورت شبانه ‌روزی در مسیرهای مرتبط با راه آهن این استان در حال عبور و مرور است که در برخی از قطارهای مسافری سهمیه ویژه برای مسافران نیز داریم.
استان یزد و بخصوص شهر یزد به واسطه قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل مسافر و بار در کشور برخوردار است.
چهار اداره کل راه آهن به راه آهن یزد متصل است هم اکنون این اداره کل، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را برعهده دارد.
راه آهن استان یزد با سهم بیش از 30 درصدی حمل و نقل بار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول 15سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار