کد خبر: ۳۵۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 29 December 2016
به گزارش تابناک یزد،قطار ترنست یزد – تهران طبق قول مساعدی که مدیر کل راه آهن یزد داده بود اول دی‎‎ماه جاری به خطوط ریلی بازگشت.
این قطار که برای تجهیز و تعمیر و مرمت خطوط ریلی از حدود 2 ماه پیش از خطوط ریلی خارج شده بود، حرف و حدیث‎‎های زیادی را در بین شهروندان و مسافران به وجود آورد اما برگشت مجدد آن به خطوط ریلی تمام شایعات مبنی بر حذف همیشگی یک رام قطار از خطوط راه‎‎آهن یزد و جایگزینی قطارهای شب رو به جای این قطار سریع السیر پایان داد.

فعالیت مجدد 3 رام قطار
مدیر کل راه آهن یزد در این باره تصریح می‎کند: مطابق قولی که قبلاً داده بودیم، قطار ترنست یزد- تهران که از خطوط ریلی خارج شده بود، از ابتدای دی‎‎ماه مجدداً به شبکه ریلی کشور بازگشت.
«سید مصطفی داوودی» با ابراز خرسندی از بازگشت این رام به شبکه ریلی، می‎‎گوید: پیش از این با حذف موقتی این قطار ترنست، تنها یک قطار سریع السیر اقدام به جابه‌جایی مسافران استان در مسیر یزد - تهران می‌کرد.
وی در گفت    و‎گو با همشهری اظهار می‎‎کند: قطار مذکور در این مدت هر روز ساعت 3 بعد از ظهر، یزد را به مقصد تهران ترک می‎‎‌کرد و صبح    ها از تهران به مقصد یزد حرکت می‎‎کرد.
داوودی ادامه می‎‎دهد: با برگشتن این رام قطار ترنست که حذف موقت آن که 2 ماهه به طول انجامید و نگرانی    هایی را برای مسافران این مسیر به وجود آورد در حال حاضر 2 رام قطار ترنست، مسیر یزد و تهران را می‌پیمایند.
وی می‎‎افزاید: اکنون هر روز 2 ترنست ساعت    های 6 صبح و 3 بعد ازظهر یزد را به سمت تهران ترک می    کنند و از ساعت 7 صبح و 5 بعدازظهر از تهران به سمت یزد باز خواهند گشت.
این مسئول با اشاره به قطار شب رو تهران به یزد و بالعکس، بیان می    کند: این قطار که ساعت 10 هر شب از یزد به سمت تهران حرکت می‌کرد، اعتراض    های مردمی را مبنی بر کیفیت پایین واگن‌ها و مشکلات عمده‌ای که سفر راحت را از مسافران گرفته بود، به داشت.وی ادامه می‎‎دهد: بر همین اساس این قطار با واگن‌هایی مجهز از اول همین ماه درخطوط ریلی استان در حال حرکت و خدمات  دهی به مسافران است.
داوودی عنوان می‎‎کند: اکنون قطار شب رو یزد با واگن‌های پارسی، مسیر تهران به یزد و بالعکس را طی می‌کند و به صورت یک در میان نیز دارای کوپه‌های 6 تخته و 4 تخته است.
وی با اشاره به تعویض 5 واگن از این قطار شب     رو، اضافه می‎‎کند: مشکلات موجود در گذشته مبنی بر سرویس‌های بهداشتی خراب، تنگی سالن، کشیده شدن بوی نامطبوع لنت ترمز قطار به داخل واگن‌ها و مسائلی از این قبیل رفع شده و با پیگیری‌هایی که به عمل آمده است امکانات خوبی برای مسافران فراهم شده که می‌توانند سفر خوبی داشته باشند.
مدیر کل راه آهن یزد به کیفیت واگن‌های به کار رفته در قطار شب رو یزد- تهران نیز اشاره و بیان می‎‎کند: در استان سیستان و بلوچستان با توجه به وجود مناطق ماسه‎‎خیز و روان بودن ماسه‌ها، تنها این واگن‌ها توانسته پاسخگوی این شرایط سخت باشد و مانع نفوذ گرد و غبار شود. بر همین اساس می    توان گفت که این واگن‌ها از نظر کیفیت حرف اول را می‌زنند.

تردد 30 رام قطار در شبکه ریلی یزد
مدیر کل راه آهن یزد با بیان این که در حال حاضر 30 رام قطار در شبکه ریلی استان یزد تردد می‎‎کند، می‎‎گوید: از این تعداد، مبدا 3 قطار از شهر یزد و مقصد 3 قطار دیگر نیز این شهر است.
وی اضافه می‎‎کند: حدود 10 قطار دیگر نیز از استان یزد عبور می‌کنند که سهمیه مورد نیاز این قطارها برای مسافران یزد خریداری شده است.
داوودی اعلام می‎‎کند: در مجموع می    توان گفت که راه آهن یزد با ظرفیتی که دارد پاسخگوی نیاز شهروندان و مسافران خواهد بود.
وی با بیان این که به طور میانگین در طول سال حدود 85 تا 90 درصد از واگن‌های موجود در این شبکه ریلی اشغال است، تصریح می‎‎کند: مشکل کمبود ظرفیت در ایام پیک مسافر همچون تعطیلات نوروز و تابستان تنها مختص راه    آهن نیست بلکه مشکل حمل و نقل عمومی کشور همچون فرودگاه‎‎ها و پایانه‎‎های مسافری اتوبوس نیز هست و شهروندان باید در این ایام زودتر از زمان‌های دیگر سال، اقدام به خرید بلیت کنند.

تجهیز ایستگاه‌های‌ راه آهن استان
مدیر کل راه آهن یزد با تاکید بر این که راه آهن یزد با توجه به این که دارای 2 خط ریلی است با مشکل عمده‌ای در مورد تردد قطارها روبه‌رو نیست و از این نظر وضعیت مطلوبی دارد، می‎‎گوید: علاوه بر خریداری واگن‌های با کیفیت و تجهیز قطار شب رو و نیز مرمت خطوط ریلی، اقداماتی دیگری از سوی راه آهن یزد انجام شده است.
وی در این باره می‎‎افزاید: توسعه ایستگاه‌ها یکی از اقداماتی است که در حال انجام است و امیدواریم تا تابستان سال آینده بتوانیم سکوهای یک و دو خطوط ریلی ایستگاه‎‎ها را مسقف کنیم.
داوودی ادامه می‎‎دهد: بدین منظور 4 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا مسائل آزاردهنده ناشی از گرما و نور شدید خورشید که در فصول گرم و به ویژه در تابستان‌های یزد طاقت‎‎فرساست با مسقف شدن سکوها مرتفع شود.

   بهره برداری 20 درصد از خط ریلی بافق- میبد تا دهه فجر
مدیر کل راه آهن یزد از بهره‎‎برداری از خط ریلی بافق- میبد خبر می‎‎دهد و اظهار می    کند: در حال حاضر عملیات اجرایی خط ریلی محور بافق- میبد در حال اجراست و طول این خط ریلی 250 کیلومتر است.
«سیدمصطفی داوودی» می    گوید: از این میزان طول خط ریلی، چندین بلاک آن انجام شده است و در دهه فجر 50 تا 60 کیلومتر از آن به بهره    برداری خواهد رسید و مابقی در سال آینده افتتاح خواهد شد.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار