مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به پهنه‌بندی صورت گرفته برای استقرار صنایع استان یزد گفت: این طرح مغایر با مصوبه هیأت وزیران است.
کد خبر: ۳۵۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 28 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا علمدار یزدی  در چهاردهمین نشست سرمایه‌گذاری استان یزد که به ریاست استاندار و دو معاون وی در سالن حمیدیا برگزار شد، با اشاره به پهنه‌بندی صورت گرفته در استان یزد برای استقرار صنایع در محل‌های مشخص شده، اظهار داشت: استقرار صنایع در این پهنه‌ها مغایر با مصوبه هیأت وزیران است.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران،‌ نمی‌توانیم هیچ مجوزی برای استقرار صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی صادر کنیم مگر اینکه شهرک‌های صنعتی اعلام کنند که زمین ندارند.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم پهنه‌بندی‌ها را اعمال کنیم و سرمایه‌گذاران را به این بخش‌ها هدایت کنیم که شهرک‌های صنعتی فاقد زمین خالی برای ایجاد واحدهای جدید باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: با توجه به اینکه در پهنه‌‌های تعیین شده، سرمایه‌گذاران خود باید اقدام به ایجاد زیرساخت‌ها کنند، زمین در شهرک‌های صنعتی ارزان‌تر تمام خواهد شد.

علمدار یزدی در عین حال تصریح کرد: به هر حال کار ارزشمندی در استان یزد انجام شده و همه دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را داشته‌اند و این اقدامی ارزشمند در راستای ساماندهی صنایع در پهنه‌های تعیین شده است.

به گزارش فارس، استان یزد به پنج پهنه در شهرستان‌های بافق، اردکان، تفت و بهاباد تقسیم‌بندی شده به نحوی که در شهرستان‌ بافق یک پهنه 100 هکتاری، در اردکان دو پهنه شامل یک پهنه هزار و 10 هکتاری و یک پهنه هزار و شش هکتاری، در تفت یک پهنه 110 هکتاری و در بهاباد یک پهنه 149 هکتاری در نظر گرفته شده و صنایع با توجه به قرار‌گیری در زون‌بندی‌ها در این مناطق مستقر خواهند شد.

این پهنه‌ها جدا از شهرک‌های صنعتی ایجاد شده‌اند و به گفته استاندار یزد می‌تواند در مواردی غیرصنعتی نیز مورد استفاده سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

در این نشست همچنین گزارشی از اعتبارسنجی شرکت‌های خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری در استان یزد و جلسات پذیرش، جذب و رفع موانع برای سرمایه‌گذاری در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد ارائه شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار