در وزن 80 کیلوگرم
فرنگی‌کار پرافتخار استان قم موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان زرین طلای پیکارهای کشتی‌ فرنگی عمومی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بزرگسالان شد.
کد خبر: ۳۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 23 December 2016
به گزارش تابناک قم، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی عمومی کشور در سال 1395 به میزبانی شهر تهران برگزار شد و فرنگی‌کاران در هشت وزن در حالی با برای کسب عناوین برتر به میدان رفتند که در پایان روز نخست مسابقات، چهره شاخص کشتی قم بین برترین‌ها قرار گرفت.

مهدی‌ ابراهیمی نماینده کشتی استان قم در ترکیب تیم اعزامی به پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی کشور است و بعد از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و سپری کردن دومین تجربه متوالی حضور در رقابت‌های جهانی، با دست پر از پیکارهای عمومی ایران بازگشت.

در ترکیب تیم کشتی فرنگی قم در این دوره از پیکارهای عمومی کشتی ایران، مهدی ابراهیمی نماینده وزن 80 کیلوگرم بود و خانواده کشتی، جامعه ورزش قم و تمام قمی‌های علاقمند به ورزش امیدوار به درخشش وی در جدال با حریفان بودند و ابراهیمی در این مسیر بار دیگر موفق عمل کرد.

در روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی ایران، مهدی ابراهیمی در وزن خود نمایش بسیار خوبی داشت تا بعد از کسب مدال برنز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 2013 و مدال طلای پیکارهای آسیایی 2016 به عنوان قهرمان سال‌های 1393 و 1394 جوانان کشور و قهرمانی سال 1394 بزرگسالان کشتی فرنگی ایران، این بار به مدال طلای کشتی عمومی ایران دست یابد.

با برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی، رقابت‌های عمومی یا آزاد قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور در رشته کشتی فرنگی به عنوان یکی از مراحل انتخابی تیم ملی به مدت دو روز در خانه کشتی شماره دو مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود و از قم نیز کشتی‌گیرانی در پنج وزن به این رقابت‌ها اعزام شده‌اند.

این در شرایطی است که رقابت‌های قهرمانی کشور بدون ارفاق وزن برگزار می‌شود و در روز نخست کشتی‌گیران اوزان 59، 71، 80 و 90 کیلوگرم به میدان رفتند و امروز جمعه سوم دی‌ماه در روز دوم نیز رقابت فرنگی‌کاران اوزان 66، 75، 85 و 130 کیلوگرم برگزار خواهد شد.

اعزام کشتی‌گیران قم به این دوره از مسابقات در اوزان 59، 66، 71، 75 و 80 کیلوگرم انجام شده، در حالی که هشت فرنگی‌کار در این اوزان نماینده هیأت قم هستند و برای به دست آوردن سهمیه تیم ملی برای حضور در مسابقات برون‌مرزی سال 2017 تلاش می‌کنند.

در وزن 59 کیلوگرم مسابقات کشتی عمومی قهرمانی بزرگسالان ایران علیرضا نجاتی و فرامرز پیامی نمایندگان قم محسوب می‌شوند و در وزن 66 کیلوگرم مهدی مراد حاصلی برای به کسب یکی از مدال‌ها و سهمیه‌های قم در تیم ملی بزرگسالان روی تشک می‌رود.

در وزن 71 کیلوگرم انتخابی تیم ملی بزرگسالان کشتی فرنگی نیز محمد رضایی به میدان خواهد رفت اما مهمترین خبر برای کشتی قم بازگشت دارنده مدال‌های مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جام جهانی کشتی فرنگی یعنی هادی علیزاده‌پورنیا به میادین است که در وزن 75 کیلوگرم به همراه مهدی آغاز با حریفان مسابقه می‌دهد.

سرانجام در وزن 80 کیلوگرم مهدی ابراهیمی و علی زینتی‌رفاه به نمایندگی از قم به میدان می‌روند، کشتی‌گیران که عضو تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان ایران در قهرمانی جوانان آسیا و جام جهانی کشتی فرنگی‌ بوده‌اند و مدال‌های ارزشمند این دو جام را در کارنامه دارند.

با توجه به برگزاری مراسم وزن‌کشی چهار وزن نخست این مسابقات، در وزن 80 کیلوگرم تعدد 32 فرنگی‌کار با یکدیگر مسابقه دادند و مهدی ابراهیمی از قم در دیدار نهایی با غلبه بر مجید دهقان از فارس موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی این پیکارها شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار