مدیر مجموعه آرامگاه فردوسی گفت: آرامگاه فردوسی روزانه میزبان ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر گردشگر است.
کد خبر: ۳۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 13 May 2015
علی‌اصغر پاکدل در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون را 120 هزار گردشگر شامل گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و گردشگر خارجی از آرامگاه فردوسی بازدید کرده‌اند.

مدیر مجموعه آرامگاه فردوسی افزود: با توجه به تعطیلات نوروزی آرامگاه فردوسی در فروردین میزبان 93 هزار گردشگر بوده است.

پاکدل با اشاره به این مطلب که آرامگاه فردوسی روزانه میزبان 1000 تا 1500 نفر گردشگر است، عنوان کرد: تعداد بازدید کنندگان از آرامگاه فردوسی از ابتدای اردیبهشت تاکنون نسبت به فروردین کاهش یک سومی داشته است.

وی به تمهیدات در نظر گرفته شده برای بزرگداشت روز فردوسی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هر ساله روز 25 اردیبهشت با عنوان روز فردوسی نامگذاری شده است امسال نیز تمهیدات ویژه‌ای برای بزرگداشت این روز در محل آرامگاه فردوسی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی باغ آرامگاه فردوسی و گل‌آرایی فضای باغ با 10 هزار شاخه گل بهاری از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در بخش محوطه‌سازی برای روز بزرگداشت فردوسی است، افزود: برپایی نمایشگاه‌هایی با محوریت سنگ تراشی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای، کلاژ روی پارچه و قلم‌زنی در فضایی به وسعت 36 متر مربع و نصب تصاویری از شاهنامه از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز فردوسی در محل آرامگاه این شاعر حماسی است.

پاکدل شاهنامه خوانی توسط گروه بختیاری، اجرای تئاتر رستم و اسفندیار و اهدای نشان فردوسی به سه نفر از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای روز بزرگداشت فردوسی است، عنوان‌کرد: با همکاری شهرداری منطقه 12 مشهد مقدس نیز مسیر بلوار شاهنامه به طول 9 کیلومتر بازپیرایی و مورد نظافت قرار گرفته است.

مدیر مجموعه آرامگاه فردوسی با تاکید براینکه آرامگاه این شاعر حماسی در روز بزرگداشت فردوسی میزبان 3 هزار نفر است، گفت: در همین ارتباط همکاری مناسبی با شرکت برق منطقه‌ای، اورژانس، پلیس راه، نیروی انتظامی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار