فرزند شهید شوشتری خبر داد:
همزمان با هفته وحدت، فرزند شهید سردار سرتیپ پاسدار نور علی شوشتری که پدرش به «شهید وحدت شیعه و سنی» معروف است از شکایت تهیه‌کننده فیلم پدرش از خانواده این شهید، خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ 17 December 2016
فرج‌ا... شوشتری در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی، گفت: وقتی بنا است در مورد فردی فیلم بسازند باید از خانواده و یا بازماندگانش کسب اجازه کنند اما ما از طریق رسانه ها مطلع شدیم تهیه کننده‌ای قرار است از زندگی پدرم فیلم بسازد.
 
شکایت تهیه‌کننده فیلم شهید شوشتری از خانواده شهید 
 
وی افزود: چرا باید فیلمی با دریافت بودجه‌های کلان و با پول بیت‌المال ساخته شود؛ برای خاک خوردن در ویترین‌ها و قفسه‌ها و تهیه‌کننده‌اش هم هیچ نگرانی از بابت عدم فروش نداشته باشد؟ این چرایی را چه کسی پاسخ‌گو است؟
 
وی با اشاره به سختی کار در حوزه نمایش فیلم برای شهدا از جمله شهید شوشتری گفت:  ایشان 30 سال خدمت کردند و در این سال‌ها تجربیات مختلفی را ازسرگذراندند و پرداختن تک‌بعدی به زندگی ایشان به هیچ عنوان درست نیست.
 
وی که در حاشیه همایش «جان شیعه جان سنی» که از سوی فرهنگسرای زیارت مشهد برگزار شده بود با خبرنگار تابناک خراسان رضوی سخن می‌گفت، با اشاره به تهیه کننده علاقه‌مند به تهیه فیلم شهید شوشتری تصریح کرد: ایشان صلاحیت کافی برای یک فیلم قوی را ندارند؛ اما اصرار به ساخت این فیلم دارند. این فیلم‌ها تولید می‌شود و متاسفانه آن‌قدر ضعیف است که اثر معکوس می ‌گذارد. نگاه کنید به فیلمی که برای شهید برونسی ساختند. فرزند شهید برونسی گفت که این فیلم شهید برونسی را یک بار دیگر شهید کرد!
 
وی اظهار کرد: بعضی از تهیه کنندگان مثل یک صیاد موضوعات روز را که برخی ارگان‌ها به دنبال آن هستند را انتخاب می‌کنند و با رسانه‌ای کردن اینکه می‌خواهند در مورد این موضوع فیلم بسازند؛ موضوعات را در انحصار خود در می‌آورند.
 
فرج الله شوشتری گفت: بودجه هایی از ارگان‌های حمایت کننده برای ساخت فیلم گرفته شده است که تا اکنون غیر قابل استفاده مانده است؛ اینها بیت المال را از بین می‌برد.
 
وی با اشاره به دغدغه‌های پدرش در راه مبارزه با دشمنان گفت: ایشان در چهار گوشه کشور خدمت کردند و با اقوام مختلف و مذاهب گوناگون در کشور از نزدیک آشنایی داشتند؛ به اعتقاد من شهید شوشتری از نزدیک خسارت‌های ناشی از تفرقه را درک کرده بودند و می‌دانستند راه توسعه و پیشرفت از مسیر وحدت می‌گذرد.
 
فرزند شهید شوشتری گفت: پدرم چه در جنگ تحمیلی و چه در جنوب غرب درگیری‌هایی در حوزه‌های گوناگون را تجربه کردند و در شرق کشور و جنوب شرق کشور نیز با طالبان و القاعده درگیر بودند.
 
وی ادامه داد: به اعتقاد من شهید شوشتری در پی از سر‌گذراندن این تجربیات و برای کمک رساندن به مردم منطقه سیستان و بلوچستان برای وحدت میان این مردم تلاش می کردند؛ بدیهی است که شرط  توسعه و پیشرفت امنیت است و شهید شوشتری برای تحقق این توسعه و پیشرفت باید برای وحدت بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف در سیستان تلاش می‌کردند. ایشان با درک این وظیفه وارد میدان شدند و جانشان را در این راه گذاردند.  
 
فرج‌ا... شوشتری در پایان بیان کرد: پدرم  بدون تعصب مذهبی تمام تلاشش را کرد  تا تفرقه های قومی را از بین ببرد و وحدت ایجاد کنند و صرفا به خاطر ضرورت  وحدت برای آمادگی و سربلندی مسلمین اقدام می‌کرد و وحدت را تنها یک نوع سیاست و یا تاکتیک نمی‌دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار