روزنامه «دیلی میل» با انتشار گزارشی اشاره می کند که یک دانشجوی کره ای نشان می دهد که مردم ساکن کره شمالی تا چه اندازه بینش عجیب و غریبی نسبت به سایر مناطق جهان پیدا کرده اند.
کد خبر: ۳۴۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 17 December 2016
«میس کیم» دانشجویی کره ای است. او ۲۰ ساله است. او هرگز به خارج از پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی نرفته است. در این سفر او «اریک لافور» عکاس فرانسوی را در بازدید از مکان های مختلف کره شمالی همراهی کرده است. 

این دانشجو یکی از برترین داشنجویان در کره شمالی بوده است و به زبان انگیلسی تسلط دارد. دیلی میل اشاره می کند که این دانشجوی دختر تایید کرده است که دولت بر تمام عرصه های زندگی کنترل دارد و در این باره می افزاید:«میس کیم هرگز موسیقی ای از لیدی گاگا نشنیده و او را نمی شناسد. او فکر می کند که کیم جونگ ایل همبرگر را در سال ۲۰۰۹ میلادی اختراع کرده است و با شلوار جین نیز اشنایی ندارد. علیرغم آن که لافور در خیابان های کره شمالی گدایانی را دیده است اما این دانشجوی کره ای با کتمان واقعیات گفته است که در کره شالی همگان از ثروت برابر برخوردارند و زنان مجرد هرگز باردار نمی شوند». 

این دانشجوی کره ای در اظهارنظر عجیب دیگری با مشاهده عکس کودک کره ای که تی شرت میکی ماوس را پوشیده است گفته که این یک موش است اما چینی است نه امرکیایی! هم چنین از نکات جالب دیگر آن است که ساکنان کره شمالی برای خوردن همبرگر دستکش پلاستیکی به دست می کنند تا کثیف نشوند. لافور هم چنین اشاره کرده که این دانشجوی کره ای هیچ ایده درباره ای آی پد نداشته است. هم چنین عرصه مد در کره شمالی سنتی باقی مانده چرا که اجازه ورود لباس های خارجی با مد غربی به آن کشور از سوی دولت پیونگ یانگ داده نشده اند. لافور می گوید جالب است که او انگلیسی می داند اما درک و دانش بسیار کمی از جهان خارج از کره شمالی دارد. 

این دانشجوی ۲۰ سال کره ای گفته است که کیم جونگ اون رهبر آن کشور هدیه ای برای ملت کره شمالی است. از نکات دیگر آن که زنان در پیونگ یانگ دوچرخه سواری نمی کنند. این دانشجوی کره ای در واکنش به این موضوع و علت آن می گوید:«این کار هم خطرناک است و هم برای پاهای زنان خوب نیست». لافور اشاره می کند که زنان مجبور به دوچرخه سواری در حاشیه شهرها هستند و راه دیگری ندارند. 
این دانشجو هم چنین نمی پدیرفته که زنان مجرد هم می توانند باردار شوند و تکرار می کرده که زنی که ازدواج نکرده امکان ندارد باردار شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار