دبير اجرايي سمينار سلول‌هاي بنيادي، مهندسي بافت و پزشكي بازساختي در ترميم استخوان و مفصل گفت: فرآيندهاي علمي توليدات محصولات در جراحي ارتوپدي در سمينار مورد بازبيني قرار گرفت.
کد خبر: ۳۴۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 16 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، دكتر علي مرادي، مهندس بافت، در حاشيه برگزاري سمينار به خبرنگار ما گفت: اين اولين سميناری بود که جراحان و متخصصين باليني، دانشمندان علوم پايه، به‌طور اختصاصي به تبادل نظر پرداختند.
 
وی افزود: در بخش نخست سمینار ، حاضران به هم‌انديشي پرداخته و چالش‌هاي موجود و برنامه‌هاي پيش رو براي ارتقاء سطح ارائه خدمات به بيماران مورد بررسي تخصصي قرار گرفت.
 
دبير اجرايي سيمنار همچنین گفت: در بازديد شركت اسوه آسيا، متخصصين باليني و علوم پايه، فرآيندهاي علمي توليد محصولات را در جراحي ارتوپدي مورد بازبيني و بررسي قرار مي‌دهند.
 
مرادي گفت: سلول‌هاي بنيادي، سلول‌هايي هستند كه كاملا برنامه‌ريزي شده‌اند و داراي پتانسيل بالا در زمينه تقسيم شدن، تمايز و تبديل شدن به سلول‌هاي تخصصي و بافتي ديگر را داشته و به همين دليل مي‌توانند به انواع سلول‌ها كه با آن بافت مي‌گويند تبديل شوند.
 
وي افزود: دانشمندان علوم پزشكي با استفاده از اين سلول‌ها، بافت‌ها و اعضاي بدن را مي‌سازند كه اين سلول‌هاي بنيادي انواع مختلفي هستند كه براي تبديل شدن به اعضاي بدن توانايي بيشتري دارند.
 
مرادي با بيان اينكه سلول‌هاي بنيادي در چهار گروه قرار دارند، گفت: سلول‌هاي بنيادي روياني، سلول‌هاي بنيادي جنيني، سلول‌هاي بنيادي خون بند ناف و سلول‌هاي بنيادي بالغ از جمله اين سلول‌هاي بنيادي است.
 
دبير اجرايي سمينار در پايان به كاربرد سلول‌هاي بنيادي اشاره كرد و گفت: پزشكان با استفاده از سلول‌هاي بنيادي توانسته‌اند ضايعات نخاعي، ديابت، بيماري‌هاي قلبي، بيماري پاركينسون، بيماري آلزايمر و برخی بیماریهای عضلاني را درمان و ساييدگي زانو را ترميم كنند.

 همچنین محمد حسین ابراهیم زاده، رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش، ایران را در زمره 10 کشور برتر در حوزه سلول های بنیادی و مهندسی بافت دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار