کد خبر: ۳۴۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 14 December 2016

به گزارش تابناک یزد،نشست بررسی مشکلات کشتارگاه صنعتی یزد با محوریت کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد و با حضور نماینده استانداری، نماینده سازمان همیاری‌های شهرداری و اعضای کمیسیون خدمات شهری شورا در محل کشتارگاه صنعتی یزد برگزار شد.

«وحیدرضا خباززاده یزدی» عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این‌که کشتارگاه صنعتی حق مردم یزد است، گفت: تاکنون بیش از 14میلیار تومان برای این مکان هزینه شده است و باید تلاش شود تا با قدرت این مرکز به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: باید دیدگاه دامپزشکی نسبت به کشتارگاه یزد و مهریز یکسان باشد و حمایت مقامات ارشد استان از کشتارگاه صنعتی یزد که در جهت رفاه حال شهروندان و به‌صورت تک‌کشی کشتار می‌کند، بیشتر شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی یزد هم‌چنین گفت: طبق بررسی‌های انجام شده هر شهروند یزدی برای راه‌اندازی  کشتارگاه صنعتی یزد بیش از 30 هزار تومان پرداخت کرده است و امکانات صنعتی برای تأمین گوشت مورد نیاز شهرستان‌های یزد، میبد، اردکان، اشکذر، تفت و مهریز در این کشتارگاه تدارک دیده شده و با این حجم سرمایه انجام شده باید به کار خود ادامه دهد.

«سپنتا نیکنام» رئیس کمیسیون خدمات شهر ی شورای اسلامی شهر یزد هم هدف از برگزاری جلسه امروز را بررسی مشکلات و کم و کاستی‌های این مرکز برشمرد و افزود: با توجه به هزینه‌هایی که در این کشتارگاه شده است و تجهیزات مناسبی که برای آن خریداری شده، قطعاً در جهت حفظ کشتارگاه و ادامه کار آن باید برنامه‌ریزی اساسی انجام شود.

وی هم‌چنین با تأکید به این نکته که این کشتارگاه هم‌چنان می‌تواند به همین روال به کار خود ادامه دهد، به معضلات و مشکلات بعدی هم اشاره کرد و گفت: موضوع کشتارگاه اردکان هم در میان هست و نباید موضوع کشتارگاه اردکان هم در آینده به این مشکل اضافه شود.

«عزت یادگار» سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد و عضو کمیسیون خدمات شهری شورا هم با اشاره به هماهنگی که در سال‌های پیش میان مسئولان درباره این کشتارگاه و شرایط بهره‌برداری آن شده است، گفت: اگر روز اول میان مسئولان مختلف صورتجلسه نشده بود که این مرکز به‌صورت کشتارگاه استانی فعالیت کند، هم‌اکنون این مسائل مطرح نبود.

وی افزود: باید مسئولان در قبال امضاهای انجام شده که در جهت تشکیل این کشتارگاه انجام دادند، مسئولیت‌پذیر باشند و اجازه ندهند این کشتارگاه با این همه امکانات تعطیل شود.

«ملیحه امینی اصیل» یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با اشاره به امکانات این کشتارگاه از جمله سیستم پیش‌سرد، نظارت دقیق دامپزشکی، تعهد قصابان و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، گفت: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر موظف هستیم پیگیر جدی مشکلات این مکان باشیم تا هزینه‌های انجام شده به راحتی هدر نرود.

«محمد فقیه خراسانی» یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر یزد به مسأله پرداخت وام جهت توسعه کشتارگاه اشاره کرد و افزود: تقاضایی که از استانداری داریم این است که پیگیر وام برای این کشتارگاه که در نوبت بوده است، باشد.

وی با اشاره به کم‌لطفی‌هایی که در حق این مجموعه شده است، تصریح کرد: زیرساخت‌های این کشتارگاه به چه مشقتی انجام شد و تجهیزات مناسبی که در این مرکز ارایه شد و سرمایه ملی در این مکان زمین‌گیر شده است که ما به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهر باید پیگیر این مجموعه باشیم.

«سید علی مشتاقیون» معاون اداری مالی شهرداری یزد نیز در این جلسه گفت: موضوع وام علی‌رغم پیگیری‌ها، چندین سال درگیر مشکلات اداری بود و جلسات متعددی هم در این زمینه به‌صورت ناقص تشکیل شد، نهایتاً به نتیجه خاصی نرسید.

وی ادامه داد: اخیراً با بازگشت سازمان برنامه و بودجه جلساتی در این خصوص برگزار شده و پیرو سفر دکتر نوبخت به یزد مکاتبه‌ای هم انجام شده و ان‌شاا... مشکل وام برطرف خواهد شد.

نهایتاً مقرر شد که به زودی جلسه‌ای تخصصی با حضور معاون عمرانی استاندار، مسئولان دامپزشکی، شهرداری و شورای شهر و سایر مسئولین مرتبط برگزار شود و در جهت ادامه روند کار این کشتارگاه و بررسی مشکلات آن و اقدامات مورد نیاز اقدامات اساسی انجام شود.

کشتارگاه صنعتی یزد، نخستین و تنها کشتارگاه صنعتی فعلی استان با ظرفیت اسمی ‌کشتار 1200 رأس دام سبک و ۱۵۰ رأس دام سنگین در هر شیفت کاری است.‎‎

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار