کد خبر: ۳۴۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 11 December 2016
به گزارش تابناک یزد،مسابقات اسلالوم قهرمانی کشور به میزبانی یزد مصادف با میلاد حضرت رسول(ص) 25و26آذر برگزار خواهد شد، این مسابقات که با توجه به برگزاری دیگر رقابت‌های اتومبیلرانی و موتورسواری کشور به میزبانی یزد صورت گرفته بود با موافقت فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور مجدد در یزد برگزار خواهد شد.

20 قهرمان اتومبیلرانی در یزد داریم
قهرمان اتومبیلرانی یزد در مسابقات کشوری در خصوص برگزاری رقابت‌های اسلالوم قهرمانی کشور می‌گوید: با توجه به این‌که اتومبیلرانان صاحب نامی در استان وجود دارند، بدون شک قهرمانی یزد در رقابت‌های آتی دور از دسترس نخواهد بود.
مجتبی‌پورحسنی می‌افزاید: این مسابقات از 24 آذرماه به مدت 2روز با حضور 100 ورزشکار ملی از سراسر کشور در پیست حضرت امیر (ع) پارک کوهستان یزد برگزار می‌شود. اتومبیلرانان یزد در دوره‌های قبل نشان دادند که از پتانسیل قهرمانی در مسابقات کشوری برخوردار هستند.
وی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید: حمایت هیات در پیشبرد ورزشکاران در این رشته بسیار چشمگیر بوده است و تا آنجایی‌که در توان داشتند از قهرمانان استان حمایت شده است.
پورحسنی به حضور 20 قهرمان اتومبیلرانی در استان اشاره می‌کند و می‌گوید: استقبال ورزشکاران از این رشته به نسبت هیجانی که دارد مناسب بوده است، به نحوی که در استان 20‌قهرمان اتومبیلرانی وجود دارد و برای شرکت در مسابقات کشوری باید ار بین آنها فقط 10 نفر در رقابت‌ها حضور یابند.
فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری به میزبانی خوب استان، میزبانی رقابت‌های اسلالوم قهرمانی کشور را بعد از برگزاری مسابقات موتور کراس که در بافق برگزار شد به استان داد تا در رشته اتومبیلرانی هم استان بتواند میزبانی خوب خود را به اثبات برساند.

میزبانی در یزد
رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان با اشاره به حضور 70‌شرکت‌ کننده از 24 استان در این رقابت‌ها به همشهری می‌گوید: میزبانی خوب استان در مسابقات قهرمانی کشور که چندی پیش در شهرستان بافق برگزار شد و نحوه میزبانی این هیات از ورزشکاران کشوری در این رشته، باعث شد میزبانی دوباره رقابت‌های اسلالوم قهرمانی کشور هیات اتومبیلرانی و موتورسواری به استان برسد.
«سعید شمس‌الدینی» می‌افزاید: فدراسیون با توجه به این‌که میزبانی استان در سایر رقابت‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شد و همه امکانات ورزشی در دسترس ورزشکاران قرار گرفته بود با میزبانی دوباره شهر یزد موافقت کرد. وی می‌گوید: استان در مرکز کشور واقع شده و ورزشکاران در این رشته از سراسر استان‌ها می‌توانند به راحتی شاهد این مسابقات باشند و این مساله می‌تواند به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی برای میزبانی یزد باشد. رئیس هیات اتومبیلرانی استان می‌افزاید: این هیات هم مانند سایر هیات‌های ورزشی با مشکلات مالی و نبود اسپانسر برای حمایت از ورزشکاران و تامین کردن هزینه‌ها مواجه شده است و این مساله یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هیات برای حمایت هر چه بیشتر ورزشکاران در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری است. وی می‌گوید: در حال حاضر پیستی با هزینه‌های شخصی در شهر یزد ساخته‌ایم و برای ساماندهی پیست برای برگزاری رقابت‌ها 400 میلیون تومان هزینه شده است اما متاسفانه کسی حمایت نکرده و همه هزینه‌ها را شخصا پرداخت کرده‌ام.
شمس‌الدینی تصریح می‌کند: از نظر تامین امکانات در استان برای برگزاری مسابقات مشکلی نداریم و تنها پیستی که برای آماده‌سازی نیاز به حمایت شهرداری یزد دارد «پیست کارتینگ» است که قرار شده شهرداری استان آن را آسفالت کند و امیدواریم هر چه زودتر این اقدام صورت گیرد تا با آمادگی بیشتری به استقبال ورزشکاران در مسابقات اسلالوم قهرمانی کشور که قرار است 26 آذر به میزبانی یزد صورت گیرد برویم.  وی می‌افزاید: در استان تیم اعزامی به مسابقات مختلف از نظر کیفی سطح بالایی دارد به نحوی که هر زمان ورزشکاران به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند با کسب عناوین قهرمانی به خانه باز می‌گردند و صاحب مقام‌های اول تا سومی رقابت‌ها می‌شوند.

بانوان اتومبیلران یزدی بر سکوهای قهرمانی
رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان به استقبال بسیار زیاد بانوان از این ورزش در استان اشاره می‌کند و می‌گوید: در این رشته بانوان اتومبیلران قهرمان در استان و کشور دارای جایگاه ویژه‌ای هستند که می‌توان به « رویا فیاض»، « رزا سجادی»، « بهاره‌السادات موسوی» و « مهناز بمانیان» به عنوان چهره‌های شاخص استان در این رشته اشاره کرد.
شمس الدینی می‌افزاید: هنوز در ایران تیمی به عنوان تیم ملی اتومبیلرانی نداریم و فقط تیم ملی موتور کراس است به همین دلیل اتومبیلرانان استان با توجه به توانایی‌هایی که دارند هنوز نتوانسته‌اند در مسابقات بین‌المللی آنچه را در توان دارند به رخ حریفان بکشند.وی می‌گوید: در کشور رقابتی با نام قهرمان قهرمانان انجام می‌شود که اتومبیلرانان از استان‌های مختلف طی رقابتی که در طول سال در 6 دوره برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنند و با عنوانی که در این رقابت‌ها از آن خود می‌کنند، می‌توانند خود را قهرمان قهرمانان این مسابقات معرفی کنند که خوشبختانه برای استان این نتیجه حاصل شده است و در رده آقایان « مجتبی پورحسنی» مقام اول کلاس منفی 1500 سی‌سی و « رویا فیاض» مقام اول در کلاس 2000 بانوان را در مسابقات اسلالوم قهرمانی کشور به‌دست آوردند.

ورزشکاران را حمایت می‌کنیم
رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان به نبود بودجه با توجه به گستره فعالیت هیات در استان اشاره می‌کند و  می‌افزاید: متاسفانه هیات‌ها در استان همیشه در مضیقه مالی به سر می‌برند و حتی برای اجاره بهای دفتر هیات هم با مشکل فراوانی مواجه هستند، هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان هم از این غائله مستثنا نیست و برای تهیه بودجه مورد نیاز خود مجبور به صرف هزینه‌ها از سوی رئیس هیات می‌شود.شمس‌الدینی می‌گوید: برای تمرین اتومبیلرانان استان در یزد پیستی از سوی خود هیات در نظر گرفته شده که ورزشکاران می‌توانند روزهای دوشنبه و چهارشنبه بیشتر به تمرین بپردازند.
وی می‌گوید: تا آنجا که بتوانیم برای حمایت از ورزشکاران در این رشته از هیچ گونه حمایتی دریغ نمی‌کنیم و گاهی اتفاق افتاده است که از نبود بودجه و مشکلات فراوان مالی، برای حمایت ورزشکاران این رشته به تامین وسایل مورد نیاز آنها هر چند جزئی پرداخته‌ایم.
رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان تصریح می‌کند: امیدوارم مسابقات قهرمانی کشور که در چند روز آینده برگزار می‌شود به بهترین نحو ممکن اجرایی شود تا بتوانیم باز هم میزبانی چنین رقابت‌هایی را به‌دست بیاوریم و رشته اتومبیلرانی و موتورسواری را در استان گسترش داده و ورزشکاران زیادی را به این ورزش مهیج جلب کنیم.

   استقبال بی‌نظیر مردم از مسابقات اتومبیلرانی و موتورسواری
رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان با اشاره به استقبال مردم از رقابت‌های اسلالوم قهرمانی کشور در دوره قبل می‌گوید: هر زمان که در استان چنین رقابتی برگزار شده مردم استان استقبال بی‌نظیری از این رقابت‌ها به عمل آورده‌اند. «سعید شمس‌الدینی» تاکید کرد: همیشه لطف مردم شامل حال ورزشکاران در این رشته پر نشاط و هیجان شده است.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار