کد خبر: ۳۴۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 08 December 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره نقش پایان نامه‌های دانشگاهی و به عنوان پژوهش‌های راهبردی برای توسعه بیش از پیش کشور گفت: دولتی بودن بزرگترین معضل پژوهش در کشور است.

"محمدحسین امید" در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزدکه به مناسب هفته پژوهش در دانشگاه یزد برگزار شد، دولتی بودن پژوهش‌های کشور را بزرگترین مشکل این حوزه دانست و بیان کرد: یزد ظرفیت دستیابی به مدارج بالای پژوهشی کشور را دارد.

وی در ادامه آب را بزرگترین مشکل استان یزد دانست و بیان کرد: پژوهشگران استان باید فعالیت خود را بیش از پیش در این حوزه متمرکز کنند.

امید با اشاره به ضرورت رفع مشکلات بی آبی استان در راستای توسعه بیش از پیش صنعتی در یزد گفت: ارتباط مستمر و دقیق صنعت با دانشگاه‌ها نقش مهمی در دستیابی به راهکارهای اصولی در این حوزه ایفا می‌کند.

معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جذب متخصصان و افراد شاخص در زمنیه تأمین منابع آبی استان را از جمله اقدامات در دستورکار وزارت علوم دانست و خاطرنشان کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ارتقای توانمندی آنها مستلزم حمایت مدیران دانشگاه‌ها و مدیران اجرایی در استان یزد است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار دانشجویان در استان یزد تصریح کرد: طبق آمار دانشجویان در حال تحصیل در یزد ارائه سالانه بیش از 10 هزار پایان نامه و مقاله از سوی دانشگاه‌های استان پیش بینی می‌شود.

امید با تأکید بر هدایت پایان نامه‌های دانشجویی به سمت بررسی نقاط ضعف و ظرفیت‌های استان افزود: پایان نامه‌های دانشجویی باید به نقشه راه عملیات اجرایی در طرح‌های مختلف توسعه ای تبدیل شوند.

وی با اشاره به نقش پایان نامه‌های دانشجویی در توسعه بیش از پیش استان در عرصه‌های مختلف گفت: طبق آمار به دست آمده در حال حاضر بیش از 100 هزار دانشجو در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار