استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ذوق و هنر ایرانی حتی اگر کپی‌برداری شود هرگز از عیار نمی‌افتد.
کد خبر: ۳۳۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 06 December 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در زاهدان، اظهار کرد: هنر ایرانی عیار فرهنگ آن را مشخص می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر تحت جمشید، طاق بستان و آناهیتا را داریم باید افراد از نزدیک بازدید کنند تا دیدشان نسبت به ظرفیت‌های ملل مختلف افزایش یابد.

این مسؤول ادامه داد: زیورآلات، سوزن‌دوزی، فرش و غیره حامل فرهنگ و هنر ایران اسلامی است، فرش دستباف ایرانی هرچقدر کهنه‌تر می‌شود، اعتبار بیشتری پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: صنایع دستی نقش آب را دارد و در جریان است، ذوق هنری ما کپی‌برداری می‌شود اما هرگز از عیار نمی‌افتد.

هاشمی گفت: باید از طریق آثار هنری و صنایع دستی و ذوق و قریحه ایرانی نگاه‌ها را به این کشور و منطقه زیبا جلوه دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دشمنان ایران اسلامی می‌خواستند با استفاده از تحریم‌ها به کشور ما آسیب بزنند و چهره کشور را وارونه جلوه دهند اما امروز فرهنگ و هنر ایرانی است که غبارزدایی می‌کند.

این مسؤول ادامه داد: کسی نمی‌تواند بر جای پای ایرانی غباری بنشاند که نامی از ایران باقی نماند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها نه تنها خزان بلکه بهار را برای ایران اسلامی رقم زد، گفت: باید با تکیه بر ظرفیت فرهنگی جهان را محصور خود کنیم.

به گزارش فارس؛ هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در زاهدان با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح شد از امروز تا 19 آذر ماه از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زاهدان فعال است.

این نمایشگاه دارای 150 غرفه صنایع دستی بوده که بیش از 75 غرفه مربوط به استان‌های سراسر کشور و مابقی صنعتگران داخل استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار