همزمان با ۲۸ ماه صفر؛
همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهر قم غرق در عزا و ماتم است.
کد خبر: ۳۳۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۵ 29 November 2016
به گزارش تابناک قم، در و دیوار شهر قم همزمان با بیست و هشتمین روز ماه صفر سیاه پوش رحلت رسول الله(ص) و فرزند گرامی ایشان امام حسن مجتبی(ع) شد و حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز با پارچه نوشته‌های عزاداری مزین شده است.

مراسم سوگواری و عزاداری شامگاه یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد و صبح امروز هم مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی در حرم مطهر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی هم از گوشه و کنار شهر قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) و بقاع متبرکه قم حرکت کرده و در کنار آتشی که از شهادت حسن(ع) در دل‌های عزادارن است، برای رسول الله(ص) هم مدیحه سرایی کردند.

قرائت زیارت حضرت رسول از بعید نیز از برنامه‌های امروز حرم مطهر، مساجد و تکایای شهر مقدس قم بود که پس از اقامه نماز عصر برگزار شد.

در بیوت مراجع عظام تقلید و همچنین مساجد و تکیه‌ها که در برخی از آنها به مناسبت محرم و صفر مراسم عزاداری برپا بود، این‌بار در سوگ رسول خدا(ص) نوحه خوانی برپا شد. هر چند ذکر مصیبت برای حسین(ع) هیچ‌گاه در عزاداری‌ها حذف نمی‌شود.

مردم و اقشار مختلف شهر خون و قیام که در محرم و صفر مشکی پوش هستند همچنان با لباس‌های مشکی در این مراسم حضور دارند و در سوگ پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اشک‌ها را جاری می‌کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار