سلیمی نمین مطرح کرد
اما ظاهرا ورق در عالم سیاست در حال چرخش است و یکی از نظریه پردازان و فعالان رسانه ای اصولگرا که مدتی هم روزنامه تهران تایمز را مدیریت می کرد به نقش مهم پول در خلق رهبری و هدایت جریان های اصولگرا اعتراف می کند.
کد خبر: ۳۳۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 24 November 2016
به گزارش سرویس سیاسی تابناک تبریز،عباس سلیمی نمین که به انتقاد های تند و گزنده اش از هاشمی معروف و مشهور شده و بر همین محمل  با شکایت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی وقت(جاسبی) که از نزدیکان هاشمی به شمار می آید، به حبس محکوم گردید، اخیرا در مصاحبه ای به  تشریح ابعاد وجودی و معرفتی  رهبری جریان  اصولگرایی  پرداخته و سخن از کمبود ها و معایب این جریان به میان آورده است. هرچند آسیب شناسی جریان های سیاسی امری مرسوم است اما در بین سخنان این فعال سیاسی نکته بسیار مهمی است  که می توان آن را نوعی  اعتراف سلیمی به نقش مهم پول و منابع مالی برای هدایت و راهبری اصولگرایان دانست.

اصولگرایان یکی از عمده ترین  انتقادات خود از غیر اصولگرایان را  تکیه بر منابع مالی برای پیشبرد امورات خود میدانند . چه اینکه بسیاری از این عزیزان در خطابه های خود، بر محورهایی چون تکیه بر یاری خداوند و بی توجهی به ذخارف مادی ، چشم نداشتن به امکانات مادی برای پیش برد اموردر همه زمینه ها و نیز دوری از دنیازدگی را معیارهای یک جریان سیاسی انقلابی می دانند.

ورق برمیگردد

اما ظاهرا ورق در عالم سیاست در حال چرخش است و یکی از نظریه پردازان و فعالان رسانه ای اصولگرا که مدتی هم روزنامه تهران تایمز را مدیریت می کرد به نقش مهم پول در خلق رهبری و هدایت جریان های اصولگرا اعتراف می کند.

او در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته است: «مؤتلفه خیلی نقش تعیین‌کننده‌ای در طیف اصولگرا ندارد. مؤتلفه نقشش به حداقل ممکن رسیده است و اگر بتواند، فقط خود حزب را به‌لحاظ مالی تأمین می‌کند نه دیگران را. او به نقش مالی موئلفه در انتخابات های مجلس و ریاست جمهوری سالهای گذشته اشاره دارد که تامین مالی بسیاری از انتخابات را بر عهده داشته اند. اما چون دیگر موئلف پولی در بساط ندارد، دیگر نمی تواند رهبری کند.

این سخن نمین به این معنی است که نخستین مولفه ای که برای ایفای نقش در میان اصولگرایان لازم است برخورداری از منابع غنی مالی است و چون موئلفه بدلایلی دیگر قادر به تامین  مالی این جریان نیست لاجرم از سطح تاثیر گذاری آنها بر این طیف سیاسی  کاسته شده است.

این جمله را نمی توان یک گاف سیاسی و .. تعبیر نمود و بایستی گفت این مساله اعتقاد عمیق سلیمی نمین در جریان شناسی اصولگرایان است.چه اینکه او در ادامه در خصوص تاثیر گذاری مرحوم مهدوی کنی در این اردوگاه می پردازد و دلیل عدم حرف شنوی سیاسیون این جریان از آن  مرحوم را عدم برخورداری از  منابع مالی مناسب میداند او در این زمینه  می گوید

اگر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته(92) نمی‌توانست برخی سیاست‌های اتخاذی را اعمال کند به آن دلیل بود که نه بازوی اجرائی قوی‌اي داشت و نه بازوی مالی قوی‌اي.

سلیمی با این گفته تیر خلاص را بر آنچه در شعارهای برخی از سیاسیون این جریان  نهفته است می زند و اذعان میدارد  دوبال لازم برای پرواز اصولگرایان در اقیانوس سیاست ساختارهای مناسب برای تبعیت پذیری اعضا و مهم تر از آن سرمایه مادی و پول است.

این مسایل شاید در دنیای ساست ، امور بدیهی و طبیعی ای تلقی گردند اما نگاهی به شعارهای پر رنگ و لعاب اصولگرایان امر دیگری را در ذهن ها متبادر می سازد.
تناقض در شعار و عمل

مساله غامض تر اینجاست که رهبران این جناح سیاسی ، فارغ از تلاش های سیاسی خود که با منابع مالی گزافی گره خورده است ، اغلب دولت ها را بخاطر تلاش آنها برای درآمد زایی(بعنوان نمونه برجام در دولت فعلی) مورد مذمت و شماتت قرار می دهند که چرا به جامعه این گونه القا می کنید که همه چیز به پول منتهی می گردد،

دریغ از اینکه خودشان برای مدیریت یک جناح سیاسی معترف به نقش مهم  پول وسرمایه مادی هستند. این یعنی تناقض در شعار و عمل.

حسن ورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار