معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خدمات رسانی به زوار پاکستانی تا آخرین لحظه ادامه دارد و همچنین بسته های فرهنگی نیز برای زوار تهیه شده که هنگام خروج از مرز میرجاوه به آنان داده می شود.
کد خبر: ۳۳۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 23 November 2016
علی اصغر میرشکاری در نشست ستاد اربعین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بسته های فرهنگی اهدایی به زوار پاکستانی شامل کتاب های ادعیه، سوغات محلی استان و آستان قدس رضوی است.
وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زوار پاکستانی به کشورشان از مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.
وی بیان کرد: ورود زوار پاکستانی از طریق مرز میرجاوه به داخل کشور نسبت به سال قبل 80 درصد رشد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: 40 هزار زائر پاکستانی امسال از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان موقعیت بسیار خوبی دارد تا به کانون خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) تبدیل شود.
میرشکاری اظهار داشت: زیرساخت های لازم باید در سیستان و بلوچستان فراهم شود تا سال آینده بتوانیم حداقل از 100 هزار زائر پاکستانی امام حسین(ع) به خوبی پذیرایی کنیم.
وی افزود: ساخت آشپزخانه برای زوار پاکستانی در مرز میرجاوه یکی از ضرورت های سیستان و بلوچستان است که هر چه سریعتر باید نسبت به این امر اقدام شود.
وی تصریح کرد: سفیر پاکستان در بازدید از مرز میرجاوه قول داد در مدت 6 ماه مکانی برای استراحت زوار این کشور که گنجایش 2 هزار نفر را داشته باشد احداث کند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای انتقال زوار پاکستانی باید از ظرفیت راه آهن استفاده شود تا به راحتی این بزرگواران را تا مرز شلمچه با قطار جابجا کرد.
میرشکاری اظهار داشت: اگر زوار پاکستانی با قطار جابه جا شوند حداقل 510 دستگاه اتوبوس صرفه جویی می شود و بهتر می توان به آنان خدمات رسانی کرد.
وی با بیان اینکه تامین امنیت زوار پاکستانی باید تا آخرین لحظه خروج آنان از مرز میرجاوه ادامه داشته باشد، خاطر نشان کرد: چنانچه اتوبوس های پاکستانی به موقع به مرز میرجاوه نرسند این عزیزان نباید از مرز خارج شوند.
وی ادامه داد: خدمات رسانی به زوار پاکستانی درون مرز میرجاوه باید تا زمان رسیدن اتوبوس های آنان ادامه داشته باشد.
وی افزود: دفتر وزارت خارجه باید در مرز میرجاوه مستقر شود تا چنانچه زائری گذرنامه خود را گم کرده باشد با مشکل خاصی روبه رو نشود.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: امسال به هزار و 68 نفر از زوار پاکستانی در مرز میرجاوه واکسن فلج اطفال تزریق شده است.
فریبرز راشدی اظهار داشت: یک دستگاه آمبولانس در میرجاوه و چهار دستگاه دیگر نیز در زائر سرای امام رضا (ع) ویژه خدمات رسانی به زوار پاکستانی مستقر بودند.
وی افزود: پنج هزار نفر در زائر سرای امام رضا(ع) به صورت سرپایی درمان شدند و افرادی را که نمی توانستیم در این محل درمان کنیم به بیمارستان بوعلی انتقال یافتند.
وی ادامه داد: پنج هزار و 500 متر از فضای زائر سرای امام رضا(ع) امسال سم پاشی و گند زدایی شد.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: امسال سه نفر از زوار پاکستانی دچار بیماری مالاریا بودند که در مرز میرجاوه شناسایی و کار درمان آنان انجام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار